Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Etika minimalizace újmy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378122%3A_____%2F22%3A00559697" target="_blank" >RIV/68378122:_____/22:00559697 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Etika minimalizace újmy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato kapitola se zabývá otázkou, jakými etickými pravidly by se měla řídit autonomní vozidla v kolizních situacích, tj. v takových situacích, kdy musí distribuovat újmu. Vychází z klasické diskuse trolley dilematu, to využívá jako ilustraci, ale především jako analytický nástroj. Umožňuje totiž klasifikovat všechny možné typy distribuce újmy v kolizních situacích. Kapitola definuje pojem újmy, určuje tři kategorie újmy – na majetku, zdraví a životech – a nakonec předkládá etiku minimalizace újmy. Zvláště se zaměřuje na situace nehomogenní distribuce újmy, tj. případy, kdy újma spadá do různých kategorií.

  • Název v anglickém jazyce

    The Ethics of Harm Minimization

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter addresses the question of what ethical rules autonomous vehicles should follow in collision situations, i.e., situations where they must distribute harm. It draws on the classic discussion of the trolley dilemma, it uses this as an illustration but primarily as an analytical tool. Indeed, it allows us to classify all possible types of distribution of harm in conflict situations. The chapter defines the concept of harm, identifies three categories of harm - to property, health, and life - and finally presents an ethics of harm minimization. In particular, it focuses on situations of inhomogeneous distribution of harm, i.e., cases where harm falls into different categories.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000467" target="_blank" >TL01000467: Etika provozu autonomních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Automatizované řízení vozidel a autonomní doprava: technické a humanitní perspektivy

  • ISBN

    978-80-200-3358-1

  • Počet stran výsledku

    44

  • Strana od-do

    245-288

  • Počet stran knihy

    389

  • Název nakladatele

    Academia

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly