Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Udržitelná spotřeba

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378122%3A_____%2F22%3A00568064" target="_blank" >RIV/68378122:_____/22:00568064 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Udržitelná spotřeba

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Návyky spotřebitelů byly a jsou obecně důležité. Jak narůstalo ekonomické povědomí o konečnosti zdrojů a surovin, změna vzorců spotřebitelských návyků a jejich posun k ekologičtější a udržitelnější spotřebě se od Summitu Země OSN v Riu de Janeiru roku 1992 staly tématem odborných debat i strategie vlád různých zemí. Tato kapitola si zaprvé klade za cíl vysvětlit, proč je koncová spotřeba důležitá pro vypořádávání se s klimatickými změnami. Zadruhé shrnuje problematická témata, která relativizují odpovědnost spotřebitelů za klimatické změny. Zatřetí představuje strategii udržitelné spotřeby na třech úrovních: jako dvanáctý požadavek Cílů udržitelného rozvoje OSN, jako agendu Evropské komise a jako opatření na úrovni státu České republiky. V závěru je uvedeno několik doporučení, která jsou klíčová pro dosažení udržitelné spotřeby, jež je nutná pro vypořádání se se změnou klimatu.

  • Název v anglickém jazyce

    Sustainable consumption

  • Popis výsledku anglicky

    Consumer´s habit is generally important. As economic awareness of the finiteness of resources and raw materials has grown, changing consumption patterns and shifting them towards greener and more sustainable consumption have become a topic of expert debate and strategy for governments since the 1992 UN Earth Summit in Rio de Janeiro. This chapter aims, firstly, to explain why consumption is elementar for tackling climate change. Secondly, it summarises the problematic issues that relativise consumer responsibility for climate change. Thirdly, it presents the sustainable consumption strategy at three levels: as the twelfth requirement of the UN Sustainable Development Goals, as an agenda of the European Commission and as a national measure of the Czech Republic. It concludes with a number of recommendations that are key to achieve the sustainable consumption necessary to tackle climate change

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Klimatické právo

  • ISBN

    978-80-7676-580-1

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    569-588

  • Počet stran knihy

    728

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly