Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INFLUENCE OF SHADING AND SKY-VIEW FACTOR ON ROAD TEMPERATURE FORECAST

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378289%3A_____%2F18%3A00497881" target="_blank" >RIV/68378289:_____/18:00497881 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INFLUENCE OF SHADING AND SKY-VIEW FACTOR ON ROAD TEMPERATURE FORECAST

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Within the ICEWARN project, the Institute of Atmospheric Physics of CAS, Prague, and the CzechnHydrometeorological Institute currently collaborate in developing and application of the FORTE model for anlinearly continuous road weather forecast in the city of Prague (1). The model stems from the METRo model (2),nthe initial modifications being described in (3). The ensemble method (4) is not applied in the current projectnICEWARN. In cities, the impact of obstacles on the modification of radiation fluxes, and consequently on thenroad temperature, is of a particular importance. The modification includes shading the direct shortwavenradiation and the sky view restriction. Our present contribution is focused on implementing and testing anparametrization of these effects in the FORTE model.nnWhen evaluating the model results for a winter period as a whole, shading effects were found for none of thenlocations of road weather stations (RWS) in Prague. That was why we decided to test the model against the RWSnin the NW part of the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    INFLUENCE OF SHADING AND SKY-VIEW FACTOR ON ROAD TEMPERATURE FORECAST

  • Popis výsledku anglicky

    Within the ICEWARN project, the Institute of Atmospheric Physics of CAS, Prague, and the CzechnHydrometeorological Institute currently collaborate in developing and application of the FORTE model for anlinearly continuous road weather forecast in the city of Prague (1). The model stems from the METRo model (2),nthe initial modifications being described in (3). The ensemble method (4) is not applied in the current projectnICEWARN. In cities, the impact of obstacles on the modification of radiation fluxes, and consequently on thenroad temperature, is of a particular importance. The modification includes shading the direct shortwavenradiation and the sky view restriction. Our present contribution is focused on implementing and testing anparametrization of these effects in the FORTE model.nnWhen evaluating the model results for a winter period as a whole, shading effects were found for none of thenlocations of road weather stations (RWS) in Prague. That was why we decided to test the model against the RWSnin the NW part of the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10509 - Meteorology and atmospheric sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů