Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of vehicles on bridge flutter and galloping

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F15%3A00453607" target="_blank" >RIV/68378297:_____/15:00453607 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.wind.org.tw/epaper/vj-attachment/2016/02/attach44.pdf" target="_blank" >http://www.wind.org.tw/epaper/vj-attachment/2016/02/attach44.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of vehicles on bridge flutter and galloping

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes the modifications of bridge aeroelastic behaviour due to stationary vehicles on the deck. Aerodynamic force coefficients, as well as aeroelastic flutter derivatives, obtained by the free-vibration technique, are analyzed for the Kao-Pin Hsi Bridge in Taiwan. When considering static response, vehicles are observed to change aerodynamic coefficients of the bridge, especially in case of torsional coefficient. When considering one degree of freedom motion of the bridge-deck section, empty bridge without the vehicles proved to be more prone to torsional flutter than bridge with various arrangements of the vehicles. For two degrees of freedom system, non-moving vehicles are observed to have an adverse effect on the bridge stability. Thisis particularly exhibited in the experiment with the vehicles placed in the leeward traffic lanes of the bridge. At last, galloping sensitivity is not much influenced by the presence of vehicles.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of vehicles on bridge flutter and galloping

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the modifications of bridge aeroelastic behaviour due to stationary vehicles on the deck. Aerodynamic force coefficients, as well as aeroelastic flutter derivatives, obtained by the free-vibration technique, are analyzed for the Kao-Pin Hsi Bridge in Taiwan. When considering static response, vehicles are observed to change aerodynamic coefficients of the bridge, especially in case of torsional coefficient. When considering one degree of freedom motion of the bridge-deck section, empty bridge without the vehicles proved to be more prone to torsional flutter than bridge with various arrangements of the vehicles. For two degrees of freedom system, non-moving vehicles are observed to have an adverse effect on the bridge stability. Thisis particularly exhibited in the experiment with the vehicles placed in the leeward traffic lanes of the bridge. At last, galloping sensitivity is not much influenced by the presence of vehicles.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů