Experimental study of horizontal forces of pedestrian dynamics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F17%3A00475278" target="_blank" >RIV/68378297:_____/17:00475278 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1051/matecconf/201710700011" target="_blank" >https://doi.org/10.1051/matecconf/201710700011</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/2017107000" target="_blank" >10.1051/matecconf/2017107000</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental study of horizontal forces of pedestrian dynamics
Popis výsledku v původním jazyce
At present similar detailed examination of pedestrian dynamics has been brought about chiefly by the requirements of determining the loads on footbridges. In their case – contrary to bridges – the magnitude of dynamic response is more important than that of static response, as it determines also the serviceability of the footbridge with reference to pedestrian comfort. The forces frequencies of step or strides for different walking velocities is the most important for the further analysis and analysis of the mechanisms.s.
Název v anglickém jazyce
Experimental study of horizontal forces of pedestrian dynamics
Popis výsledku anglicky
At present similar detailed examination of pedestrian dynamics has been brought about chiefly by the requirements of determining the loads on footbridges. In their case – contrary to bridges – the magnitude of dynamic response is more important than that of static response, as it determines also the serviceability of the footbridge with reference to pedestrian comfort. The forces frequencies of step or strides for different walking velocities is the most important for the further analysis and analysis of the mechanisms.s.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GC17-26353J" target="_blank" >GC17-26353J: Teoretické prediktivní modely interakce proměnného a pohyblivého zatížení využitelné v monitoringu mostních konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MATEC Web of Conferences
ISBN
—
ISSN
2261-236X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
EDP Sciences
Místo vydání
Paris
Místo konání akce
Trstená
Datum konání akce
21. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000407745800011