Scaling of wind turbine aerodynamics: wind tunnel experiments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F20%3A00523964" target="_blank" >RIV/68378297:_____/20:00523964 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1051/matecconf/202031300053" target="_blank" >https://doi.org/10.1051/matecconf/202031300053</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/202031300053" target="_blank" >10.1051/matecconf/202031300053</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Scaling of wind turbine aerodynamics: wind tunnel experiments
Popis výsledku v původním jazyce
A small-scale wind turbine model was designed and manufactured to study its aerodynamic thrust force and the harvested flow energy. To provide a good understanding of the aerodynamics of the small-scale wind turbine at the low Reynolds number, the performance of three different types of blade airfoils was studied. The main motivation for the design of a new miniature wind turbine model was to achieve realistic values of the thrust force and the power coefficient on the model scale. A new blade profile with a thickness of 10% was designed and employed to reach the high tip-speed ratio, which is characteristic of contemporary wind turbines.
Název v anglickém jazyce
Scaling of wind turbine aerodynamics: wind tunnel experiments
Popis výsledku anglicky
A small-scale wind turbine model was designed and manufactured to study its aerodynamic thrust force and the harvested flow energy. To provide a good understanding of the aerodynamics of the small-scale wind turbine at the low Reynolds number, the performance of three different types of blade airfoils was studied. The main motivation for the design of a new miniature wind turbine model was to achieve realistic values of the thrust force and the power coefficient on the model scale. A new blade profile with a thickness of 10% was designed and employed to reach the high tip-speed ratio, which is characteristic of contemporary wind turbines.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MATEC Web of Conferences
ISBN
—
ISSN
2261-236X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
00053
Název nakladatele
EDP Sciences
Místo vydání
Paris
Místo konání akce
Vyhne
Datum konání akce
24. 5. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000568654100053