Investigation of flow around and in wake of a heated circular cylinder at moderate Reynolds numbers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F20%3A00531346" target="_blank" >RIV/68378297:_____/20:00531346 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27120/20:10245490
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1115/1.4047833" target="_blank" >https://doi.org/10.1115/1.4047833</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1115/1.4047833" target="_blank" >10.1115/1.4047833</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Investigation of flow around and in wake of a heated circular cylinder at moderate Reynolds numbers
Popis výsledku v původním jazyce
The flow around a heated circular cylinder and the wake behind it were studied in wind tunnel flow using two methods of anemometry, i.e. particle image velocimetry (PIV) and constant temperature anemometry (CTA) with a special technique using a rotating slanted hot-wire probe. The Reynolds number ranged from 2000 to 20 000 and the cylinder wall temperatures varied between 27 °C and 177 °C. The wake is characterized by mean wind and fluctuation contour maps. Significant changes in wake patterns were observed while the cylinder was being heated, thus increasing its wall temperatures at low Reynolds numbers. At higher Reynolds numbers, the effects of cylinder heating on wake properties were negligible. The research fills a gap observed in the literature for a certain combination of velocity, cylinder aspect ratio and cylinder surface temperature.
Název v anglickém jazyce
Investigation of flow around and in wake of a heated circular cylinder at moderate Reynolds numbers
Popis výsledku anglicky
The flow around a heated circular cylinder and the wake behind it were studied in wind tunnel flow using two methods of anemometry, i.e. particle image velocimetry (PIV) and constant temperature anemometry (CTA) with a special technique using a rotating slanted hot-wire probe. The Reynolds number ranged from 2000 to 20 000 and the cylinder wall temperatures varied between 27 °C and 177 °C. The wake is characterized by mean wind and fluctuation contour maps. Significant changes in wake patterns were observed while the cylinder was being heated, thus increasing its wall temperatures at low Reynolds numbers. At higher Reynolds numbers, the effects of cylinder heating on wake properties were negligible. The research fills a gap observed in the literature for a certain combination of velocity, cylinder aspect ratio and cylinder surface temperature.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA19-04695S" target="_blank" >GA19-04695S: Aerodynamická odezva válce s povrchovou drsností v kritickém a přechodovém režimu Reynoldsova čísla</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Heat Transfer
ISSN
0022-1481
e-ISSN
—
Svazek periodika
142
Číslo periodika v rámci svazku
11
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
111801
Kód UT WoS článku
000598945400003
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85097412779