Damage detection using a cogwheel load - numerical case study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F20%3A00539615" target="_blank" >RIV/68378297:_____/20:00539615 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.21495/5896-3-074" target="_blank" >https://doi.org/10.21495/5896-3-074</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21495/5896-3-074" target="_blank" >10.21495/5896-3-074</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Damage detection using a cogwheel load - numerical case study
Popis výsledku v původním jazyce
A moving impulse load generated by a heavy cogwheel (CW) can be used as a testing excitation for bridges. This proposed type of dynamic load acts along the entire driving path, its intensity is adjustable, and it can be very efficient in the case of resonance. However, higher harmonic components are an inevitable effect of this type of loading, complicating the vibration analysis. The present study investigates suitable procedures to detect and locate damage in structures using a cogwheel load and only one or a few transducers mounted on the bridge. This arrangement seems to be sensitive to early damage indication. Damage localization is also possible, but further research will be required to increase its credibility.
Název v anglickém jazyce
Damage detection using a cogwheel load - numerical case study
Popis výsledku anglicky
A moving impulse load generated by a heavy cogwheel (CW) can be used as a testing excitation for bridges. This proposed type of dynamic load acts along the entire driving path, its intensity is adjustable, and it can be very efficient in the case of resonance. However, higher harmonic components are an inevitable effect of this type of loading, complicating the vibration analysis. The present study investigates suitable procedures to detect and locate damage in structures using a cogwheel load and only one or a few transducers mounted on the bridge. This arrangement seems to be sensitive to early damage indication. Damage localization is also possible, but further research will be required to increase its credibility.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GC17-26353J" target="_blank" >GC17-26353J: Teoretické prediktivní modely interakce proměnného a pohyblivého zatížení využitelné v monitoringu mostních konstrukcí</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering mechanics 2020. 26th International conference. Book of full texts
ISBN
978-80-214-5896-3
ISSN
1805-8248
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
74-77
Název nakladatele
Brno University od Technology
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
24. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000667956100011