Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimal dynamic control for a maglev vehicle moving on multi-span guideway girders

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F21%3A00550776" target="_blank" >RIV/68378297:_____/21:00550776 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1093/jom/ufab006" target="_blank" >https://doi.org/10.1093/jom/ufab006</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1093/jom/ufab006" target="_blank" >10.1093/jom/ufab006</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimal dynamic control for a maglev vehicle moving on multi-span guideway girders

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An optimal control algorithm using a virtual tuned mass damper called virtual TMD to control the levitation force of a magnetic system is developed for resonance suppression of a maglev vehicle moving on multi-span guideway girders. Since the optimal dynamic parameters of a TMD in vibration control are well developed, the optimal tuning gains required to control the magnetic oscillations of the maglev bogie can be directly used and fed back to the maglev control system. To address the dynamic interaction analysis from the maglev vehicle to the guideway girders and vice versa, the entire coupling system is decomposed into two subsystems, one is the moving vehicle subsystem and another the stationary guideway subsystem. Then, an incremental–iterative procedure associated with the Newmark method is presented to solve the twonsets of subsystemequations. Finally, the control effectiveness and parametric studies of the optimal virtualTMDscheme on resonance reduction of the moving maglev vehicle are demonstrated.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimal dynamic control for a maglev vehicle moving on multi-span guideway girders

  • Popis výsledku anglicky

    An optimal control algorithm using a virtual tuned mass damper called virtual TMD to control the levitation force of a magnetic system is developed for resonance suppression of a maglev vehicle moving on multi-span guideway girders. Since the optimal dynamic parameters of a TMD in vibration control are well developed, the optimal tuning gains required to control the magnetic oscillations of the maglev bogie can be directly used and fed back to the maglev control system. To address the dynamic interaction analysis from the maglev vehicle to the guideway girders and vice versa, the entire coupling system is decomposed into two subsystems, one is the moving vehicle subsystem and another the stationary guideway subsystem. Then, an incremental–iterative procedure associated with the Newmark method is presented to solve the twonsets of subsystemequations. Finally, the control effectiveness and parametric studies of the optimal virtualTMDscheme on resonance reduction of the moving maglev vehicle are demonstrated.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GC17-26353J" target="_blank" >GC17-26353J: Teoretické prediktivní modely interakce proměnného a pohyblivého zatížení využitelné v monitoringu mostních konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Mechanics

  • ISSN

    1727-7191

  • e-ISSN

    1811-8216

  • Svazek periodika

    37

  • Číslo periodika v rámci svazku

    April

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    373-379

  • Kód UT WoS článku

    000645188300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85114961210