Interaction of Bridges and Trucks with Bridge-Friendly Suspensions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F03%3A01093906" target="_blank" >RIV/68407700:21110/03:01093906 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Interaction of Bridges and Trucks with Bridge-Friendly Suspensions
Popis výsledku v původním jazyce
The trucks moving around the roads and bridges are causing their wear and damage. The mechatronical solution can help by the usage of controlled variable suspension damper that leads to the decrease of road-tyre forces and road damage. Such truck suspensions are called road-friendly truck suspension. This paper investigates whether the road-friendly truck suspension is also bridge-friendly and vice versa and even more whether there exists a specifically bridge-friendly truck suspension that reduces thebridge loading. These concepts are studied on a simple nonlinear quarter car model with flexible bridge structure
Název v anglickém jazyce
Interaction of Bridges and Trucks with Bridge-Friendly Suspensions
Popis výsledku anglicky
The trucks moving around the roads and bridges are causing their wear and damage. The mechatronical solution can help by the usage of controlled variable suspension damper that leads to the decrease of road-tyre forces and road damage. Such truck suspensions are called road-friendly truck suspension. This paper investigates whether the road-friendly truck suspension is also bridge-friendly and vice versa and even more whether there exists a specifically bridge-friendly truck suspension that reduces thebridge loading. These concepts are studied on a simple nonlinear quarter car model with flexible bridge structure
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F01%2F1528" target="_blank" >GA103/01/1528: Dynamická interakce soustavy těžké vozidlo - most</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dynamics of Civil Engineering and Transport Structures and Wind Engineering
ISBN
80-8070-066-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
128-131
Název nakladatele
University of Žilina
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Tale, Hotel Stupka
Datum konání akce
19. 5. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—