Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

O vzdělávání v teorii spolehlivosti stavebních konstrukcí a pravděpodobnostních přístupech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F03%3A01103137" target="_blank" >RIV/68407700:21110/03:01103137 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    O vzdělávání v teorii spolehlivosti stavebních konstrukcí a pravděpodobnostních přístupech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teorie spolehlivosti a další související disciplíny (stochastická analýza a její části, tj. statistická, citlivostní a pravděpodobnostní analýza, ale též rizikové inženýrství), se stávají nezbytnými nástroji v řadě činností, nejenom technických, nýbrž iekonomických, řídících, manažerských a dalších. Přitom příslušné znalosti nejsou odborné komunitě natolik známy, aby tyto nástroje mohly být dostatečně efektivně využívány všude tam, kde je to vhodné či potřebné. Výuka na některých vysokých školách všaktyto skutečnosti nerespektuje a také v kurzech celoživotního vzdělávání inženýrů to zatím není obsaženo. Tento článek vznikl ve snaze současnou situaci popsat a snad také přispět k jejímu zlepšení.

  • Název v anglickém jazyce

    On Education in Theory of Reliability of Structures and Probabilistic Approaches

  • Popis výsledku anglicky

    The theory of reliability and the inevitable associated disciplines, such as the stochastic analysis and its parts, namely the statistical, sensitivity and probability analyses, have been becoming the essential instruments in a number of activities, notonly technical but also controls and management ones, and others. However, the professional community is not familiar enough with the respective knowledge, and, consequently, it cannot be taken advantage of effectively where it is appropriate and necessary. The tuition at some universities, that is to say, shows little respect for the mentioned facts, and neither they have been included in the continuing education courses intended for engineers. This article has arisen out of my effort to describe the situation and, perhaps, to contribute to an improvement.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F02%2F1161" target="_blank" >GA103/02/1161: Trvale udržitelný rozvoj ve vztahu k betonovým konstrukcím</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Stavební obzor

  • ISSN

    1210-4027

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    119-121

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus