Modální analýza lávky pro pěší přes dálnici D5 u Černic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F05%3A01108859" target="_blank" >RIV/68407700:21110/05:01108859 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modal Analysis of the Footbridge across the Highway D5 near Černice
Popis výsledku v původním jazyce
An experimental modal analysis was carried out on a new footbridge across the highway D5 near Cernice, which was designed by PONTEX Ltd. The main aim of this analysis was to estimate characteristics of natural vibration of the investigated bridge structure to verify the dynamic design and to use modal parameters for the possible design of the tuned mass absorber. During experimental modal analysis nine natural frequencies were evaluated within the frequency range 0.5 - 10.0 Hz. Natural modes and dampingwere evaluated only for frequencies of natural vibration of a horizontal bearing structure. Experimentally estimated natural frequencies and mode shapes were compared with frequencies and mode shapes computed in the dynamic design of the footbridge.
Název v anglickém jazyce
Modal Analysis of the Footbridge across the Highway D5 near Černice
Popis výsledku anglicky
An experimental modal analysis was carried out on a new footbridge across the highway D5 near Cernice, which was designed by PONTEX Ltd. The main aim of this analysis was to estimate characteristics of natural vibration of the investigated bridge structure to verify the dynamic design and to use modal parameters for the possible design of the tuned mass absorber. During experimental modal analysis nine natural frequencies were evaluated within the frequency range 0.5 - 10.0 Hz. Natural modes and dampingwere evaluated only for frequencies of natural vibration of a horizontal bearing structure. Experimentally estimated natural frequencies and mode shapes were compared with frequencies and mode shapes computed in the dynamic design of the footbridge.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 3rd International Conference on Dynamics of Civil Engineering and Transport Structures and Wind Engineering
ISBN
80-8070-382-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
310-313
Název nakladatele
Žilinská univerzita
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Vrátná - Nízké Tatry
Datum konání akce
23. 5. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—