Analýza modelu HDM-4
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F06%3A01122042" target="_blank" >RIV/68407700:21110/06:01122042 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza modelu HDM-4
Popis výsledku v původním jazyce
Metoda HDM-4 je obecně uznávaná významnými grantovými organizacemi a vládami mnoha států a stala se fakticky jedním z hlavních nástrojů rozhodování v oblasti financování silniční infrastruktury. V ČR byla implementována pod názvem CSHS (Český systém hodnocení silnic) kalibrací modelu na české podmínky, kterou provedla firma Mott MacDonald v roce 2004. CSHS bohužel využívá jen poměrně omezenou část širokého spektra možností, které model HDM-4 nabízí. Bylo by velmi účelné se zaměřit na ostatní druhy analýz, které jsou programem HDM-4 podporovány. Dle vymezení a struktury vlastního modelu je možné při aplikaci HDM-4 provádět analýzy projektů ve čtyřech úrovních.
Název v anglickém jazyce
Analysis of HDM-4 System
Popis výsledku anglicky
The Highway Development and Management (HDM-4) system is commercially offered to road network managers within the PIARC (World Road Association). The HDM-4 method is generally acknowledged by important grant organisations and governments of many countries and, in fact, it has become one of the main instruments of decision making in the road infrastructure financing area. HDM-4 has been developed since 1993 at the University of Birmingham in co-operation with the World Bank, the Asian Development Bank, the UK Department for International Development, the Swedish National Road Administration, the Finnish National Road Administration, Inter-American Federation of Cement Producers and other organisations. At the moment is available HDM-4 version 2.0. The model calibration for the Czech conditions was, following several extensions of the deadline, presented by Mott MacDonald in the spring of 2004.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Fourth International Scientic Conference "Challenges in Transport and Communication"
ISBN
80-7194-880-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
239-244
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
14. 9. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—