Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geomonitoring během stavby dálničního tunelu Valík

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F06%3A01141234" target="_blank" >RIV/68407700:21110/06:01141234 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Geo-monitoring performed during the construction of the Valík highway tunnels

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The use of the BARAB monitoring system during the construction of the Valík highway tunnels near Plzeň proved to be extremely useful since immediate access to information was essential for quick and safe decision-making. The basic monitoring range includes the following: the geological observation of the faces, the measurement of settlement on the surface of the area observed, extenzometric measurements in vertical drills from the surface of the terrain, the measurement of horizontál deformations in thesurrounding massif using inclinometers, the measurement of deformations of the primary lining (measurement of convergence), the measurement of stress in the primary lining, the measurement of loading on the rock-lining contact, and reference measurements of seismic effects on the surrounding environment during blasting. The results of individual measurements from the tunnel driving processes are mutually interconnected since they are situated in three associated profiles.

  • Název v anglickém jazyce

    Geo-monitoring performed during the construction of the Valík highway tunnels

  • Popis výsledku anglicky

    The use of the BARAB monitoring system during the construction of the Valík highway tunnels near Plzeň proved to be extremely useful since immediate access to information was essential for quick and safe decision-making. The basic monitoring range includes the following: the geological observation of the faces, the measurement of settlement on the surface of the area observed, extenzometric measurements in vertical drills from the surface of the terrain, the measurement of horizontál deformations in thesurrounding massif using inclinometers, the measurement of deformations of the primary lining (measurement of convergence), the measurement of stress in the primary lining, the measurement of loading on the rock-lining contact, and reference measurements of seismic effects on the surrounding environment during blasting. The results of individual measurements from the tunnel driving processes are mutually interconnected since they are situated in three associated profiles.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tunnelling and Underground Space Technology

  • ISSN

    0886-7798

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus