Vyhodnocování hlukových imisí z kolejové dopravy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F07%3A01129068" target="_blank" >RIV/68407700:21110/07:01129068 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vyhodnocování hlukových imisí z kolejové dopravy
Popis výsledku v původním jazyce
Jeden z největších podílů na hlučnosti představuje kromě průmyslu i doprava. Hluk je rušivým a zdraví škodlivým faktorem. V současnosti se zvyšují požadavky na kvalitu bydlení, což vede ke zvýšení poptávky po domech, které mimo jiné nejsou zasaženy hlukovými imisemi. Vzhledem k tomu, že obytná zástavba není a nemůže být pouze v tichých zónách, je nutné řešit protihluková opatření. K tomu, aby byla navržená protihluková opatření efektivní, musí být hlukové imise objektivně a správně vyhodnoceny. Hlukovéimise lze vyhodnocovat měřením hluku v terénu, výpočtem hluku pomocí výpočtových metodik nebo modelováním v modelových programech pro výpočet hluku. Tento příspěvek se zabývá dopravním hlukem způsobeným provozem železniční dopravy a jeho vyhodnocením pomocí modelového programu CADNA A.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of Noise Imission for Railways
Popis výsledku anglicky
The transport is one the most important elements influencing the area where arises. Noise is one of the biggest pollution of the environment from the railway traffic. Noise is understood, as a sound that can annoy or be harmful for health. Everyone perceives the noise differently. The some sound can be for some people important mine of information and for other people only noise. The anti-noise protection is a necessary condition for higher quality of health and life. This paper is concerning with railway traffic noise near railway track corridors in selected areas of the Czech Republic. In second part of paper there are presented the results of calculation by software CADNA A. Finally are presented for suggestions decrease A-weighted equivalent soundpressure level reduce designs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Juniorstav 2007 9. odborná konference doktorského studia
ISBN
80-214-3113-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
VUT FAST
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
24. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—