Optimalizace rozložení předpínaci výztuže za účelem zamezení nadměrných průhybů předpjatých betonových mostů velkých rozpětí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F07%3A01129739" target="_blank" >RIV/68407700:21110/07:01129739 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimization of Tendon Layout to avoid Excessive Deflections of Long-span Prestressed Concrete Bridges
Popis výsledku v původním jazyce
The prestressed box girder bridges typically exhibit only a portion of deflections during the first period and then continue to deflect. It may be summarized that the excessive and with time increasing deflections of long-span prestressed bridges are caused by a combination of several simultaneously acting factors. The research on this problem is extremely important, not only to avoid excessive deflections resulting in long-term serviceability impairments. It also should be noted that a wrong predictionof the development of deflections means that also prediction of the distribution of internal forces, particularly in bridges changing the structural systems, can be quite far from reality.
Název v anglickém jazyce
Optimization of Tendon Layout to avoid Excessive Deflections of Long-span Prestressed Concrete Bridges
Popis výsledku anglicky
The prestressed box girder bridges typically exhibit only a portion of deflections during the first period and then continue to deflect. It may be summarized that the excessive and with time increasing deflections of long-span prestressed bridges are caused by a combination of several simultaneously acting factors. The research on this problem is extremely important, not only to avoid excessive deflections resulting in long-term serviceability impairments. It also should be noted that a wrong predictionof the development of deflections means that also prediction of the distribution of internal forces, particularly in bridges changing the structural systems, can be quite far from reality.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Concrete Engineering International
ISSN
1460-5856
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
30-33
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—