Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metody kontroly kvality ostění tunelů pražského metra po zatopení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F07%3A01140469" target="_blank" >RIV/68407700:21110/07:01140469 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Methods Of Quality Checking Of The Prague Metro Tunnel Lining After Flooding

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Prague Metro was out of service for several months in the central part of the system, which was flooded. Before the reopening of the flooded sections, these were thoroughly checked once the water has been pumped out from the tunnels, and the resultsof these checks concluded that the quality of the tunnel lining does not require any special repairs, as their structural integrity is sound indicated. Short summary is therefore presented here. The pilot 3-year project of deformations monitoring and ageing of underground infrastructure of Prague Metro started in January 2006. The present-day monitoring techniques used in "macro" scale will be enhanced by highly promising MEMS instrumentation to describe processes of crack and/or weak zones developmentin tunnel lining. The first results of the monitoring project are presented in this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Methods Of Quality Checking Of The Prague Metro Tunnel Lining After Flooding

  • Popis výsledku anglicky

    The Prague Metro was out of service for several months in the central part of the system, which was flooded. Before the reopening of the flooded sections, these were thoroughly checked once the water has been pumped out from the tunnels, and the resultsof these checks concluded that the quality of the tunnel lining does not require any special repairs, as their structural integrity is sound indicated. Short summary is therefore presented here. The pilot 3-year project of deformations monitoring and ageing of underground infrastructure of Prague Metro started in January 2006. The present-day monitoring techniques used in "macro" scale will be enhanced by highly promising MEMS instrumentation to describe processes of crack and/or weak zones developmentin tunnel lining. The first results of the monitoring project are presented in this paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F06%2F1257" target="_blank" >GA103/06/1257: Výzkum stárnutí podzemních konstrukcí s použitím monitorovacích a mikroměřících systémů</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 14 th European Conference on Soil Mechanics and Geotechnical Engineering

  • ISBN

    978-90-5966-055-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1033-1039

  • Název nakladatele

    Millpress Science Publishers

  • Místo vydání

    Rotterdam

  • Místo konání akce

    Madrid

  • Datum konání akce

    24. 9. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku