Metody kontroly kvality ostění tunelů pražského metra po zatopení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F07%3A01140469" target="_blank" >RIV/68407700:21110/07:01140469 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Methods Of Quality Checking Of The Prague Metro Tunnel Lining After Flooding
Popis výsledku v původním jazyce
The Prague Metro was out of service for several months in the central part of the system, which was flooded. Before the reopening of the flooded sections, these were thoroughly checked once the water has been pumped out from the tunnels, and the resultsof these checks concluded that the quality of the tunnel lining does not require any special repairs, as their structural integrity is sound indicated. Short summary is therefore presented here. The pilot 3-year project of deformations monitoring and ageing of underground infrastructure of Prague Metro started in January 2006. The present-day monitoring techniques used in "macro" scale will be enhanced by highly promising MEMS instrumentation to describe processes of crack and/or weak zones developmentin tunnel lining. The first results of the monitoring project are presented in this paper.
Název v anglickém jazyce
Methods Of Quality Checking Of The Prague Metro Tunnel Lining After Flooding
Popis výsledku anglicky
The Prague Metro was out of service for several months in the central part of the system, which was flooded. Before the reopening of the flooded sections, these were thoroughly checked once the water has been pumped out from the tunnels, and the resultsof these checks concluded that the quality of the tunnel lining does not require any special repairs, as their structural integrity is sound indicated. Short summary is therefore presented here. The pilot 3-year project of deformations monitoring and ageing of underground infrastructure of Prague Metro started in January 2006. The present-day monitoring techniques used in "macro" scale will be enhanced by highly promising MEMS instrumentation to describe processes of crack and/or weak zones developmentin tunnel lining. The first results of the monitoring project are presented in this paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F06%2F1257" target="_blank" >GA103/06/1257: Výzkum stárnutí podzemních konstrukcí s použitím monitorovacích a mikroměřících systémů</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 14 th European Conference on Soil Mechanics and Geotechnical Engineering
ISBN
978-90-5966-055-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1033-1039
Název nakladatele
Millpress Science Publishers
Místo vydání
Rotterdam
Místo konání akce
Madrid
Datum konání akce
24. 9. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—