Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Causes of long-time deflections of large-span prestressed concrete box girders and recommendations how to avoid them

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F08%3A00145244" target="_blank" >RIV/68407700:21110/08:00145244 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21110/08:#0000045

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Causes of long-time deflections of large-span prestressed concrete box girders and recommendations how to avoid them

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Large-span prestressed concrete box girders typically exhibit during the initial years deceptively small deflections, or the deflections may even go upwards but after about three to ten years, the deflections may begin to increase rapidly and they becomeexcessive. It is shown that, in order to predict the deflections correctly, one must use a creep and shrinkage model that realistically describes the moisture diffusion process, which causes that the shrinkage and drying creep of the thick bottom slab of the box cross section are greatly delayed compared to the thin top slab. This delay cannot be predicted with the classical approach, in which either the shrinkage strain and the creep coefficient (or compliance function) are considered as uniform throughout the cross section, or the thickness effect is simply described by a multiplicative factor on shrinkage strain.

  • Název v anglickém jazyce

    Causes of long-time deflections of large-span prestressed concrete box girders and recommendations how to avoid them

  • Popis výsledku anglicky

    Large-span prestressed concrete box girders typically exhibit during the initial years deceptively small deflections, or the deflections may even go upwards but after about three to ten years, the deflections may begin to increase rapidly and they becomeexcessive. It is shown that, in order to predict the deflections correctly, one must use a creep and shrinkage model that realistically describes the moisture diffusion process, which causes that the shrinkage and drying creep of the thick bottom slab of the box cross section are greatly delayed compared to the thin top slab. This delay cannot be predicted with the classical approach, in which either the shrinkage strain and the creep coefficient (or compliance function) are considered as uniform throughout the cross section, or the thickness effect is simply described by a multiplicative factor on shrinkage strain.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1F45E%2F020%2F120" target="_blank" >1F45E/020/120: Analýza příčin a návrh opatření pro zabránění vzniku nadměrných průhybů předpjatých mostů velkých rozpětí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transactions on Transport Sciences

  • ISSN

    1802-971X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus