Causes of long-time deflections of large-span prestressed concrete box girders and recommendations how to avoid them
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F08%3A00145244" target="_blank" >RIV/68407700:21110/08:00145244 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21110/08:#0000045
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Causes of long-time deflections of large-span prestressed concrete box girders and recommendations how to avoid them
Popis výsledku v původním jazyce
Large-span prestressed concrete box girders typically exhibit during the initial years deceptively small deflections, or the deflections may even go upwards but after about three to ten years, the deflections may begin to increase rapidly and they becomeexcessive. It is shown that, in order to predict the deflections correctly, one must use a creep and shrinkage model that realistically describes the moisture diffusion process, which causes that the shrinkage and drying creep of the thick bottom slab of the box cross section are greatly delayed compared to the thin top slab. This delay cannot be predicted with the classical approach, in which either the shrinkage strain and the creep coefficient (or compliance function) are considered as uniform throughout the cross section, or the thickness effect is simply described by a multiplicative factor on shrinkage strain.
Název v anglickém jazyce
Causes of long-time deflections of large-span prestressed concrete box girders and recommendations how to avoid them
Popis výsledku anglicky
Large-span prestressed concrete box girders typically exhibit during the initial years deceptively small deflections, or the deflections may even go upwards but after about three to ten years, the deflections may begin to increase rapidly and they becomeexcessive. It is shown that, in order to predict the deflections correctly, one must use a creep and shrinkage model that realistically describes the moisture diffusion process, which causes that the shrinkage and drying creep of the thick bottom slab of the box cross section are greatly delayed compared to the thin top slab. This delay cannot be predicted with the classical approach, in which either the shrinkage strain and the creep coefficient (or compliance function) are considered as uniform throughout the cross section, or the thickness effect is simply described by a multiplicative factor on shrinkage strain.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F45E%2F020%2F120" target="_blank" >1F45E/020/120: Analýza příčin a návrh opatření pro zabránění vzniku nadměrných průhybů předpjatých mostů velkých rozpětí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transactions on Transport Sciences
ISSN
1802-971X
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—