ZATÍŽENÍ DOPRAVNÍ SÍTĚ - KVANTITA A KVALITA - DVA STĚŽEJNÍ PARAMETRY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F09%3A00166796" target="_blank" >RIV/68407700:21110/09:00166796 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ZATÍŽENÍ DOPRAVNÍ SÍTĚ - KVANTITA A KVALITA - DVA STĚŽEJNÍ PARAMETRY
Popis výsledku v původním jazyce
Dopravní infrastruktura má veliký význam pro rozvoj ekonomiky a rychlou a kvalitní dostupnost jednotlivých regionů, zvyšování kvality života obyvatel, a to jak v krátkodobém tak i střednědobém horizontu. Na analýzu silniční sítě z hlediska jejího zatížení můžeme pohlížet ze dvou směrů. Z jedné strany je to vzrůstající počet vozidel na komunikační síti, tzn. nárůst intenzit dopravy zejména na vybrané síti, ale i v lokálních podmínkách, a to jak v nákladní dopravě tak i osobní. Na výrazném růstu intenzitydopravy se podílí využití ČR jako tranzitní země, tak i zvýšená mobilita osob, podpořená zahraničními investicemi v ČR a doprovázená růstem cílové nákladní dopravy. Druhý pohled je detailnější analýza dopravního proudu na konkrétním úseku se zatížením konstrukce vozovky, vzhledem k nápravovým tlakům, tedy zatížením konstrukce vozovky a vlivem na konstrukci, tj. její degradaci a rozvoje poruch.
Název v anglickém jazyce
Load of road site - quality and quantity - two fundamentals parameters
Popis výsledku anglicky
With the increasing number of trucks, a traffic quality is dramatically reduced, both with regard to pavement load increasing and thus faster demage, resulting in lower safety, and with regard to traffic itself, when passenger cars are significantly limited by the trucks. The accession to the European Union and later the implementation of road-toll in Germany resulted in a significant increase of freight traffic in our country. With implementation of road-toll in Czech Republic, this growth was slowed,but a freight traffic is still a major problem in Czech Republic. This paper focuses on the development of freight transport on Czech roads and motorways and the problem of overloading of vehicles.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IDEAS 09
ISBN
978-80-248-2091-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
—
Název nakladatele
VŠB - Technická univerzita Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
5. 11. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—