Posouzení antivibračních rohoží na železničním mostě zasaženém požárem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F09%3A01155538" target="_blank" >RIV/68407700:21110/09:01155538 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Posouzení antivibračních rohoží na železničním mostě zasaženém požárem
Popis výsledku v původním jazyce
V srpnu 2001 byl v traťovém úseku Praha hl. n. - Praha Smíchov na mostním objektu v km 1,707 (most přes Bělehradskou ulici) založen třetí zkušební úsek na železniční trati v České republice s aplikací antivibračních rohoží. Zkušební úsek se skládá ze dvou dílčích částí v souhrnné délce 62 m. Do konstrukce pražcového podloží byly vloženy antivibrační rohože z vulkanizovaného kaučuku. V březnu 2008 došlo pod tímto mostem ke stržení tramvajové troleje zaklíněným kamionem a následnému požáru jeho návěsu, který též zasáhl spodní stavbu mostu. Proto bylo v srpnu 2008 přistoupeno ke generální prohlídce celého mostního objektu spojené s odkrytím železničního svršku i spodku, včetně uložených antivibračních rohoží. Bylo prokázáno, že antivibrační rohože nebylypožárem poškozeny. Odebrané vzorky rohoží byly podrobeny laboratorním zkouškám, jejichž výsledky poskytují cennou informaci o parametrech tohoto antivibračního prvku po 7 letech železničního provozu.
Název v anglickém jazyce
Assessment of Antivibration Mats Embedded into Railway Bridge Hit by Fire
Popis výsledku anglicky
In August 2001 the trial railway track section with application of antivibration mats was established in the Czech Republic. The trial section in overall length of 62 m was situated to the bridge over Bělehradská street (km 1.707), that is part of railway line Prague Main Station - Prague Smíchov. There were used antivibration mats produced from vulcanized india-rubber. In March 2008 this bridge was hit by fire caused by truck wedged under the bridge. For this reason, general inspection of whole bridgeinvolving antivibration mats was carried out in August 2008. Specimens of mats were used for laboratory investigation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dopravní stavby
ISBN
978-80-7204-629-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
CERM
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
20. 4. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—