Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Posouzení antivibračních rohoží na železničním mostě zasaženém požárem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F09%3A01155538" target="_blank" >RIV/68407700:21110/09:01155538 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Posouzení antivibračních rohoží na železničním mostě zasaženém požárem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V srpnu 2001 byl v traťovém úseku Praha hl. n. - Praha Smíchov na mostním objektu v km 1,707 (most přes Bělehradskou ulici) založen třetí zkušební úsek na železniční trati v České republice s aplikací antivibračních rohoží. Zkušební úsek se skládá ze dvou dílčích částí v souhrnné délce 62 m. Do konstrukce pražcového podloží byly vloženy antivibrační rohože z vulkanizovaného kaučuku. V březnu 2008 došlo pod tímto mostem ke stržení tramvajové troleje zaklíněným kamionem a následnému požáru jeho návěsu, který též zasáhl spodní stavbu mostu. Proto bylo v srpnu 2008 přistoupeno ke generální prohlídce celého mostního objektu spojené s odkrytím železničního svršku i spodku, včetně uložených antivibračních rohoží. Bylo prokázáno, že antivibrační rohože nebylypožárem poškozeny. Odebrané vzorky rohoží byly podrobeny laboratorním zkouškám, jejichž výsledky poskytují cennou informaci o parametrech tohoto antivibračního prvku po 7 letech železničního provozu.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of Antivibration Mats Embedded into Railway Bridge Hit by Fire

  • Popis výsledku anglicky

    In August 2001 the trial railway track section with application of antivibration mats was established in the Czech Republic. The trial section in overall length of 62 m was situated to the bridge over Bělehradská street (km 1.707), that is part of railway line Prague Main Station - Prague Smíchov. There were used antivibration mats produced from vulcanized india-rubber. In March 2008 this bridge was hit by fire caused by truck wedged under the bridge. For this reason, general inspection of whole bridgeinvolving antivibration mats was carried out in August 2008. Specimens of mats were used for laboratory investigation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dopravní stavby

  • ISBN

    978-80-7204-629-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    CERM

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    20. 4. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku