Simulation of long-term behaviour of antivibration mats from rubber recyclate by means of cyclic loading
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F10%3A00168637" target="_blank" >RIV/68407700:21110/10:00168637 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulation of long-term behaviour of antivibration mats from rubber recyclate by means of cyclic loading
Popis výsledku v původním jazyce
The knowledge of changes in elasticity characteristics of antivibration mats after their exposure to cyclic loading is a significant parameter for a long-term safe functioning of antivibration mats in the track bed construction. In the Czech Republic, antivibration mats from waste rubber recyclate are mainly used. Their long-term behaviour tests were performed on a simplified model of the track bed construction in laboratory conditions. Different types of antivibration mats were exposed to up to 1 million load cycles. Based on the results, the German methodology of the determination of resistance of antivibration mats to cyclic loading was modified for use on Czech railway tracks.
Název v anglickém jazyce
Simulation of long-term behaviour of antivibration mats from rubber recyclate by means of cyclic loading
Popis výsledku anglicky
The knowledge of changes in elasticity characteristics of antivibration mats after their exposure to cyclic loading is a significant parameter for a long-term safe functioning of antivibration mats in the track bed construction. In the Czech Republic, antivibration mats from waste rubber recyclate are mainly used. Their long-term behaviour tests were performed on a simplified model of the track bed construction in laboratory conditions. Different types of antivibration mats were exposed to up to 1 million load cycles. Based on the results, the German methodology of the determination of resistance of antivibration mats to cyclic loading was modified for use on Czech railway tracks.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of International Conference on Modelling and Simulation 2010 in Prague
ISBN
978-80-01-04574-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
22. 6. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—