Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TP 144 - Doporučení pro navrhování, posuzování a sledování betonových mostů PK

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F10%3A00170260" target="_blank" >RIV/68407700:21110/10:00170260 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    TP 144 - Doporučení pro navrhování, posuzování a sledování betonových mostů PK

  • Popis výsledku v původním jazyce

    TP jsou zaměřeny na oblasti - letmo betonované mosty, malé a střední mosty, interakci konstrukce se zeminou, rekonstrukci předpjatých mostů velkých rozpětí a sledování mostů. Problematika nadměrných průhybů velkých mostů i stanovení únosnosti a zatí-žitelnosti malých mostů je ve světovém měřítku stále předmětem výzkumu, a proto formulovat konečné, plně určující předpisy pro navrhování mostů dosud nelze. Obecná sdělení mají informovat projektanta o stavu problematiky a oprávněnosti konkrétních požadavků.Další doporučení se týkají úpravy konstrukce a postupu výpočtů. Tato doporučení je v mnoha případech nutno specifikovat pro jednotlivé projekty podle jejich konkrétních podmínek.

  • Název v anglickém jazyce

    TP 144 - Recommendations for design, assessment and monitoring of concrete bridges

  • Popis výsledku anglicky

    Prestressed concrete bridges are very sensitive to long-term increase of deflections. The cost of reduced service life of such bridges is tremendous for society, the owners and users. Reliable prediction of bridge deflections during their construction aswell as during their service life is of crucial importance for achieving good durability and long-term serviceability. The excessive and with time increasing deflections of long-span prestressed bridges are caused by a combination of several simultaneously acting factors. Two of them are discussed in detail. Special attention is directed to effects of the differential shrinkage and to arrangement of prestressing - a procedure to find the optimal arrangement of tendons layout is presented, allowing to avoid the tendons contributing to deflection increases.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1F45E%2F020%2F120" target="_blank" >1F45E/020/120: Analýza příčin a návrh opatření pro zabránění vzniku nadměrných průhybů předpjatých mostů velkých rozpětí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    MD-OSI č.j. 224/10-910-IPK/1

  • Číslo předpisu

  • Technické parametry

    MD-OSI č.j. 224/10-910-IPK/1

  • Ekonomické parametry

    Prodejní cena 290 Kč

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo dopravy ČR

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů