TP 144 - Doporučení pro navrhování, posuzování a sledování betonových mostů PK
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F10%3A00170260" target="_blank" >RIV/68407700:21110/10:00170260 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
TP 144 - Doporučení pro navrhování, posuzování a sledování betonových mostů PK
Popis výsledku v původním jazyce
TP jsou zaměřeny na oblasti - letmo betonované mosty, malé a střední mosty, interakci konstrukce se zeminou, rekonstrukci předpjatých mostů velkých rozpětí a sledování mostů. Problematika nadměrných průhybů velkých mostů i stanovení únosnosti a zatí-žitelnosti malých mostů je ve světovém měřítku stále předmětem výzkumu, a proto formulovat konečné, plně určující předpisy pro navrhování mostů dosud nelze. Obecná sdělení mají informovat projektanta o stavu problematiky a oprávněnosti konkrétních požadavků.Další doporučení se týkají úpravy konstrukce a postupu výpočtů. Tato doporučení je v mnoha případech nutno specifikovat pro jednotlivé projekty podle jejich konkrétních podmínek.
Název v anglickém jazyce
TP 144 - Recommendations for design, assessment and monitoring of concrete bridges
Popis výsledku anglicky
Prestressed concrete bridges are very sensitive to long-term increase of deflections. The cost of reduced service life of such bridges is tremendous for society, the owners and users. Reliable prediction of bridge deflections during their construction aswell as during their service life is of crucial importance for achieving good durability and long-term serviceability. The excessive and with time increasing deflections of long-span prestressed bridges are caused by a combination of several simultaneously acting factors. Two of them are discussed in detail. Special attention is directed to effects of the differential shrinkage and to arrangement of prestressing - a procedure to find the optimal arrangement of tendons layout is presented, allowing to avoid the tendons contributing to deflection increases.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F45E%2F020%2F120" target="_blank" >1F45E/020/120: Analýza příčin a návrh opatření pro zabránění vzniku nadměrných průhybů předpjatých mostů velkých rozpětí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
MD-OSI č.j. 224/10-910-IPK/1
Číslo předpisu
—
Technické parametry
MD-OSI č.j. 224/10-910-IPK/1
Ekonomické parametry
Prodejní cena 290 Kč
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy ČR
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů