Určení terénních deformací v oblasti Ervěnického koridoru pomocí třísnímkové diferenční interferometrie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F10%3A00178786" target="_blank" >RIV/68407700:21110/10:00178786 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Určení terénních deformací v oblasti Ervěnického koridoru pomocí třísnímkové diferenční interferometrie
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zabývá oblastmi ovlivněnými těžbou. Konkrétně jsme se zaměřili na pozemní komunikaci a železnici ve směru Jirkov-Most. Zde dochází k poklesům z důvodu poddolování, a speciálně úsek zvaný Ervěnický koridor je sledován a velmi přesně nivelován. Dříve jsme se též zabývali oblastí Slatinické výsypky, jež je monitorována z důvodu možných terénních deformací. Použili jsme třísnímkovou metodu diferenční interferometrie tak, že jeden pár byl stanoven jako neobsahující terénní deformaci. Druhý pár je tzv. deformační pár. Výsledkem této metody je diferenční interferogram. Pomocí koherence a fáze diferenčního interferogramu jsme se pokusili kvalitativně a kvantitativně popsat možné terénní deformace. Na celém sledovaném území se setkáváme s velminízkými hodnotami koherence. Dochází tedy často k dekorelaci fáze diferenčního interferogramu. V místech, kde je koherence dostačující, se nám bohužel předpokládaný pokles prokázat nepodařilo.
Název v anglickém jazyce
Terrain deformation assessment in the area of the Ervenice corridor by 3-pass differential interferometry method
Popis výsledku anglicky
This article is concentrated on areas with abandoned open brown coal mines, or undermined areas. We concentrated on the Jirkov-Most route and railway that slides and is also monitoring and levelled very precisely. Especially its part called the Ervenicecorridor. Earlier, we concentrated on the area of the Slatinice above-level dump that is monitored because of potential terrain deformations. The 3-pass differential interferometry was used. Three scenes were used where one pair is considered to have noinfluence of a terrain deformation. The other pair is the deformation pair. Result of this method is the differential interferogram. By means of the phase and coherence of that interferogram, we tried to describe expected terrain deformations qualitatively and quantitatively as well. Coherence for the whole area was very low. The decorrelation of the phase of the differential interferogram often occurred. We could not evidence any expected subsidence.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA205%2F08%2F0452" target="_blank" >GA205/08/0452: Určování poklesů způsobených poddolováním pomocí trvalých odražečů a opravy fázového rozbalení v rámci interferometrických bloků</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Geodetický a kartografický obzor
ISSN
0016-7096
e-ISSN
—
Svazek periodika
56 (98)
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—