Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effects of Long-term Thermal Load on Lining Stability

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F10%3A00179807" target="_blank" >RIV/68407700:21110/10:00179807 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effects of Long-term Thermal Load on Lining Stability

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the research is to investigate the effects of long-term thermal load on lining stability. The extreme long-term functioning of the lining around the disposal vessel is one of the premises for the safe removal of spent fuel canisters from the engineered barrier. The long-term effects of heat could well bring about a severe reduction in the stability of the lining caused either by deterioration in the strength properties of the lining material or by the occurrence of deformation resulting in acollapse in the shape of the lining. The experiment consist of two physical tunnel lining models (tests) which simulate two extreme cases of the effects of temperature on lining stability, an "in situ" test within the Josef gallery and an underground silo test at the CEG laboratory.

  • Název v anglickém jazyce

    The Effects of Long-term Thermal Load on Lining Stability

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the research is to investigate the effects of long-term thermal load on lining stability. The extreme long-term functioning of the lining around the disposal vessel is one of the premises for the safe removal of spent fuel canisters from the engineered barrier. The long-term effects of heat could well bring about a severe reduction in the stability of the lining caused either by deterioration in the strength properties of the lining material or by the occurrence of deformation resulting in acollapse in the shape of the lining. The experiment consist of two physical tunnel lining models (tests) which simulate two extreme cases of the effects of temperature on lining stability, an "in situ" test within the Josef gallery and an underground silo test at the CEG laboratory.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Symposium on Geomechanics and Geotechnics: From Micro to Macro (IS-Shanghai 2010)

  • ISBN

    978-0-415-61295-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    CRC Press/Balkema

  • Místo vydání

    Leiden

  • Místo konání akce

    Shanghai

  • Datum konání akce

    10. 10. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku