The Effects of Long-term Thermal Load on Lining Stability
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F10%3A00179807" target="_blank" >RIV/68407700:21110/10:00179807 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Effects of Long-term Thermal Load on Lining Stability
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the research is to investigate the effects of long-term thermal load on lining stability. The extreme long-term functioning of the lining around the disposal vessel is one of the premises for the safe removal of spent fuel canisters from the engineered barrier. The long-term effects of heat could well bring about a severe reduction in the stability of the lining caused either by deterioration in the strength properties of the lining material or by the occurrence of deformation resulting in acollapse in the shape of the lining. The experiment consist of two physical tunnel lining models (tests) which simulate two extreme cases of the effects of temperature on lining stability, an "in situ" test within the Josef gallery and an underground silo test at the CEG laboratory.
Název v anglickém jazyce
The Effects of Long-term Thermal Load on Lining Stability
Popis výsledku anglicky
The aim of the research is to investigate the effects of long-term thermal load on lining stability. The extreme long-term functioning of the lining around the disposal vessel is one of the premises for the safe removal of spent fuel canisters from the engineered barrier. The long-term effects of heat could well bring about a severe reduction in the stability of the lining caused either by deterioration in the strength properties of the lining material or by the occurrence of deformation resulting in acollapse in the shape of the lining. The experiment consist of two physical tunnel lining models (tests) which simulate two extreme cases of the effects of temperature on lining stability, an "in situ" test within the Josef gallery and an underground silo test at the CEG laboratory.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Symposium on Geomechanics and Geotechnics: From Micro to Macro (IS-Shanghai 2010)
ISBN
978-0-415-61295-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
CRC Press/Balkema
Místo vydání
Leiden
Místo konání akce
Shanghai
Datum konání akce
10. 10. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—