Metodika pro navrhování oprav historicky významných kamenných mostů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F11%3A00186994" target="_blank" >RIV/68407700:21110/11:00186994 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.cideas.cz" target="_blank" >http://www.cideas.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika pro navrhování oprav historicky významných kamenných mostů
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika vychází ze zkušeností nabytých při přípravě a realizaci I. a II. Etapy opravy Karlova mostu v Praze. Jejím podkladem je informační systém pro návrh oprav kamenných mostů založený na poznatcích z opravy Karlova mostu. Odběratelem metodiky je PÚDIS a.s., metodika byla předložena k certifikaci na MD ČR. Zahrnuje tyto odstavce-Průtokové poměry v profilu mostu, geologický profil, založení mostu a ochrana základů, pilíře, nosná konstrukce, pískovcový plášť, hydroizolace, nástroje pro hodnocení napětía poškození, součinnost profesí.
Název v anglickém jazyce
Methodology for designing repairs of listed masonry bridges
Popis výsledku anglicky
The methodology draws upon the experiences acquired when preparing and implementing the I. and II. stage of the repair of Charles Bridge in Prague. It is underlain by the information system for designing repairs of masonry bridges based on knowledge of the Charles Bridge repair. The consulting firm PÚDIS a.s. is a customer/subscriber to the methodology which has been submitted to the Ministry of Transport (MD) for certification. In covers following topics-flow in the bridge profile, geological profile,bridge foundation, pillars, structure, sandstone coating, waterproofing, computational tools to assess the state of stress and damage, cooperation of professions.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
metodkm
Číslo předpisu
Kamenný most délky 496.78 m, hmotnost mostu cca 100 000t., hmotnost jednotlivých kvádrů cca 300 kg, šířka mostovky 9.4-9.6m, plošný obsah mostovky 496.78x 9.5 = 4 719 m2.
Technické parametry
Kamenný most délky 496.78 m, hmotnost mostu cca 100 000t., hmotnost jednotlivých kvádrů cca 300 kg, šířka mostovky 9.4-9.6m, plošný obsah mostovky 496.78x 9.5 = 4 719 m2.
Ekonomické parametry
Ekonomická rozvaha provedená po dokončení I. a II. Etapy opravy Karlova mostu prokázala, že pokud by tato metodika byla účinná při návrhu opravy KM, finanční úspora by činila cca 8.55 návrhové ceny, tj. zhruba 20 mil. Kč.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy, nábř. L. Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy