Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika pro navrhování oprav historicky významných kamenných mostů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F11%3A00186994" target="_blank" >RIV/68407700:21110/11:00186994 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cideas.cz" target="_blank" >http://www.cideas.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika pro navrhování oprav historicky významných kamenných mostů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodika vychází ze zkušeností nabytých při přípravě a realizaci I. a II. Etapy opravy Karlova mostu v Praze. Jejím podkladem je informační systém pro návrh oprav kamenných mostů založený na poznatcích z opravy Karlova mostu. Odběratelem metodiky je PÚDIS a.s., metodika byla předložena k certifikaci na MD ČR. Zahrnuje tyto odstavce-Průtokové poměry v profilu mostu, geologický profil, založení mostu a ochrana základů, pilíře, nosná konstrukce, pískovcový plášť, hydroizolace, nástroje pro hodnocení napětía poškození, součinnost profesí.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology for designing repairs of listed masonry bridges

  • Popis výsledku anglicky

    The methodology draws upon the experiences acquired when preparing and implementing the I. and II. stage of the repair of Charles Bridge in Prague. It is underlain by the information system for designing repairs of masonry bridges based on knowledge of the Charles Bridge repair. The consulting firm PÚDIS a.s. is a customer/subscriber to the methodology which has been submitted to the Ministry of Transport (MD) for certification. In covers following topics-flow in the bridge profile, geological profile,bridge foundation, pillars, structure, sandstone coating, waterproofing, computational tools to assess the state of stress and damage, cooperation of professions.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    metodkm

  • Číslo předpisu

    Kamenný most délky 496.78 m, hmotnost mostu cca 100 000t., hmotnost jednotlivých kvádrů cca 300 kg, šířka mostovky 9.4-9.6m, plošný obsah mostovky 496.78x 9.5 = 4 719 m2.

  • Technické parametry

    Kamenný most délky 496.78 m, hmotnost mostu cca 100 000t., hmotnost jednotlivých kvádrů cca 300 kg, šířka mostovky 9.4-9.6m, plošný obsah mostovky 496.78x 9.5 = 4 719 m2.

  • Ekonomické parametry

    Ekonomická rozvaha provedená po dokončení I. a II. Etapy opravy Karlova mostu prokázala, že pokud by tato metodika byla účinná při návrhu opravy KM, finanční úspora by činila cca 8.55 návrhové ceny, tj. zhruba 20 mil. Kč.

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo dopravy, nábř. L. Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy