PhotOrient
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F11%3A00187976" target="_blank" >RIV/68407700:21110/11:00187976 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://k154.fsv.cvut.cz/~urban/PhotOrient/photOrient.html" target="_blank" >http://k154.fsv.cvut.cz/~urban/PhotOrient/photOrient.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
PhotOrient
Popis výsledku v původním jazyce
Program PhotOrient 1.0 je vytvořen ve vývojovém prostředí RAD Studio 2010, v programovacím jazyce object pascal. Slouží k výpočtům přibližných hodnot vnější orientace kamery z minimálního počtu vlícovacích bodů. V programu jsou implementovány tři výpočetní metody. Voxelová metoda je založena na rozdělení pracovního prostoru do jednotlivých krychlí. Následným zmenšováním těchto krychlí je pak dosaženo příslušné polohy vstupní pupily. Na tento výpočet stačí pouze tři vlícovací body a výsledkem metody jsoucelkem 4 řešení (2 v dané polorovině). Genetická metoda je založena na využití genetického algoritmu, kdy je poloha vstupní pupily odhadována z náhodného vektoru. Pro tuto metodu je nutné znát 4 vlícovací body a výsledkem jsou dvě řešení (1 v dané polorovině). Poslední metodou je vyrovnání pětistěnu tvořeného vstupní pupilou a čtyřmi vlícovacími body metodou nejmenších čtverců. Je teda nutné znát 4 vlícovací body a výsledkem jsou obecně dvě řešení (1 v dané polorovině). Ovšem pro tuto m
Název v anglickém jazyce
PhotOrient
Popis výsledku anglicky
The program PhotOrient 1.0 is created in a development environment RAD Studio 2010 programming language Object Pascal. Used to calculate approximate values ??of the camera outer orientation of the minimum number of points. The program implemented three computational methods. Voxel method is based on the distribution of workspace into individual cubes. Subsequent shrinkage of these cubes is then achieved the position of the entrance pupil. In this calculation, just three points and methods are the resultof a total of 4 solutions (2 in the half-plane). Genetic method is based on the use of genetic algorithm, where the entrance pupil position is estimated from a random vector. For this method it is necessary to know the 4 points, resulting in two solutions (1 in the half-plane). The last method is to compensate pětistěnu formed the entrance pupil and the four points method of least squares. It is thus necessary to know vlícovací 4 points and results are generally two solutions (1 in the
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Orientation
Technické parametry
vnější orientace kamery
Ekonomické parametry
nejsou stanoveny
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ČVUT FS