Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimalizace návrhu a oprav mostů z hlediska celoživotních nákladů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F11%3A00188440" target="_blank" >RIV/68407700:21110/11:00188440 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21610/11:00188440

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Optimalizace návrhu a oprav mostů z hlediska celoživotních nákladů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V České republice je v současné době asi 16 500 mostů na silnicích a dálnicích, další mostní objekty jsou na železničních tratích a ve vlastnictví obcí. Údržba, opravy a přestavby takového množství objektů jsou technicky i finančně velmi náročné. Celkovénáklady potřebné pro mosty během celé doby jejich životnosti se skládají z počátečních nákladů, nákladů na prohlídky, údržbu a opravy a z nákladů na konečnou demolici objektu po uplynutí doby jeho životnosti. Z tohoto hlediska je nutno optimalizovat mostní konstrukce i stavební opatření prováděná během doby jejich životnosti, včetně jejich načasování tak, aby bylo dosaženo optimálního technického stavu konstrukcí při minimálních celoživotních nákladech.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimization of Design and Repairs of Bridges from the Point of View of Whole-life Costs

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic, there are currently about 16 500 bridges at roads and motorways, other bridges are located in municipalities and on railways. Maintenance, repairs and reconstructions of such a number of bridges are technically as well as financially very difficult. Total costs needed for bridges during their whole service life time are composed of initial costs, costs for inspections, maintenance and repairs and finally costs for removing of the structure . From this point of view, it is very important to use optimal bridge structures as well as optimal building measures in optimal time to achieve optimal technical state of the structures with minimum whole-life costs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mosty 2011

  • ISBN

    978-80-86604-52-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    70-75

  • Název nakladatele

    Sekurkon

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    14. 4. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku