Optimalizace návrhu a oprav mostů z hlediska celoživotních nákladů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F11%3A00188440" target="_blank" >RIV/68407700:21110/11:00188440 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21610/11:00188440
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Optimalizace návrhu a oprav mostů z hlediska celoživotních nákladů
Popis výsledku v původním jazyce
V České republice je v současné době asi 16 500 mostů na silnicích a dálnicích, další mostní objekty jsou na železničních tratích a ve vlastnictví obcí. Údržba, opravy a přestavby takového množství objektů jsou technicky i finančně velmi náročné. Celkovénáklady potřebné pro mosty během celé doby jejich životnosti se skládají z počátečních nákladů, nákladů na prohlídky, údržbu a opravy a z nákladů na konečnou demolici objektu po uplynutí doby jeho životnosti. Z tohoto hlediska je nutno optimalizovat mostní konstrukce i stavební opatření prováděná během doby jejich životnosti, včetně jejich načasování tak, aby bylo dosaženo optimálního technického stavu konstrukcí při minimálních celoživotních nákladech.
Název v anglickém jazyce
Optimization of Design and Repairs of Bridges from the Point of View of Whole-life Costs
Popis výsledku anglicky
In the Czech Republic, there are currently about 16 500 bridges at roads and motorways, other bridges are located in municipalities and on railways. Maintenance, repairs and reconstructions of such a number of bridges are technically as well as financially very difficult. Total costs needed for bridges during their whole service life time are composed of initial costs, costs for inspections, maintenance and repairs and finally costs for removing of the structure . From this point of view, it is very important to use optimal bridge structures as well as optimal building measures in optimal time to achieve optimal technical state of the structures with minimum whole-life costs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mosty 2011
ISBN
978-80-86604-52-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
70-75
Název nakladatele
Sekurkon
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
14. 4. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—