Ověření zhutnitelnosti a pevnosti popílku a možnosti aplikace do zemních konstrukcí dopravních staveb
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F11%3A00189678" target="_blank" >RIV/68407700:21110/11:00189678 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ověření zhutnitelnosti a pevnosti popílku a možnosti aplikace do zemních konstrukcí dopravních staveb
Popis výsledku v původním jazyce
Při popisu zkušeností ze zhutnitelnosti popílkových směsí je v článku zmíněno o komplikacích s udržování optimální vlhkosti při zhutňování směsí popílku, zejména v případě využití fluidního popílku. Laboratorní zkoušení zhutnitelnosti popílkových směsí sleduje rozdíly mezi směsí čerstvou a směsí "zreagovanou". Výběr správně "zreagovaného" materiálu je důležitý při používání zejména do horních vrstev násypů. Závěrem článek shrnuje využívání popílku při dodržení ekologických a hygienických parametrů. Doporučuje účelné využití popílku v dopravním stavitelství zejména v místech, kde dochází k deficitu násypových zemin a tam, kde je nutnost z hlediska neúnosného podloží využít vylehčené násypové materiály.
Název v anglickém jazyce
Verification of fly ash compatibility and strength and capabilities to highway construction of earth structures
Popis výsledku anglicky
In describing the experience with fly ash mixture compactibility is mentioned in the article on the complications in maintaining optimum moisture content for compacting a mixture of ash, especially in the case of using fluidized bed fly ash. Laboratory testing of fly ash compactibility of mixtures monitors the difference between the fresh mixture and the mixture is ,,reacted". Choosing the right "reacted" material is particularly important when using the upper layers of the earth structures. ConclusionThe article summarizes the use of fly ash in compliance with environmental and health parameters. Efficient use of fly ash is recommended in the transport engineering, especially in places where there is a deficit embankment soils and where there is a need for soil unbearable to use lightweight embankment material.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Juniorstav 2011 - 13. Odborná konference doktorského studia
ISBN
978-80-214-4232-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
204
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
4. 2. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—