Longitudinal Shear in Steel and Concrete Composite Bridge Trusses
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F11%3A00189752" target="_blank" >RIV/68407700:21110/11:00189752 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://portal.hamk.fi/portal/page/portal/HAMKJulkisetDokumentit/Yleisopalvelut/Julkaisupalvelut/Kirjat/tekniikka_liikenne/METNET_2011_e.pdf" target="_blank" >http://portal.hamk.fi/portal/page/portal/HAMKJulkisetDokumentit/Yleisopalvelut/Julkaisupalvelut/Kirjat/tekniikka_liikenne/METNET_2011_e.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Longitudinal Shear in Steel and Concrete Composite Bridge Trusses
Popis výsledku v původním jazyce
Behaviour of shear connection between steel and concrete parts of two types of steel and concrete composite truss bridges from elastic phase up to plastic collapse is presented. The primary interest concerns the elastic and elastic-plastic distribution of the shear flow corresponding to design level of bridge loading. The non-linear distribution of the longitudinal shear required for design of shear connection of composite steel and concrete bridges (in both ultimate limit state including fatigue and serviceability limit state) significantly depends on rigidity of the shear connection and concentration of the shear connectors above truss nodes. The most important results from parametric studies are presented and recommendations for practical design suggested.
Název v anglickém jazyce
Longitudinal Shear in Steel and Concrete Composite Bridge Trusses
Popis výsledku anglicky
Behaviour of shear connection between steel and concrete parts of two types of steel and concrete composite truss bridges from elastic phase up to plastic collapse is presented. The primary interest concerns the elastic and elastic-plastic distribution of the shear flow corresponding to design level of bridge loading. The non-linear distribution of the longitudinal shear required for design of shear connection of composite steel and concrete bridges (in both ultimate limit state including fatigue and serviceability limit state) significantly depends on rigidity of the shear connection and concentration of the shear connectors above truss nodes. The most important results from parametric studies are presented and recommendations for practical design suggested.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
HAMKin julkaisuja
ISSN
1795-4231
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
FI - Finská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
85-96
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—