Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Longitudinal Shear in Steel and Concrete Composite Bridge Trusses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F11%3A00189752" target="_blank" >RIV/68407700:21110/11:00189752 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://portal.hamk.fi/portal/page/portal/HAMKJulkisetDokumentit/Yleisopalvelut/Julkaisupalvelut/Kirjat/tekniikka_liikenne/METNET_2011_e.pdf" target="_blank" >http://portal.hamk.fi/portal/page/portal/HAMKJulkisetDokumentit/Yleisopalvelut/Julkaisupalvelut/Kirjat/tekniikka_liikenne/METNET_2011_e.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Longitudinal Shear in Steel and Concrete Composite Bridge Trusses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Behaviour of shear connection between steel and concrete parts of two types of steel and concrete composite truss bridges from elastic phase up to plastic collapse is presented. The primary interest concerns the elastic and elastic-plastic distribution of the shear flow corresponding to design level of bridge loading. The non-linear distribution of the longitudinal shear required for design of shear connection of composite steel and concrete bridges (in both ultimate limit state including fatigue and serviceability limit state) significantly depends on rigidity of the shear connection and concentration of the shear connectors above truss nodes. The most important results from parametric studies are presented and recommendations for practical design suggested.

  • Název v anglickém jazyce

    Longitudinal Shear in Steel and Concrete Composite Bridge Trusses

  • Popis výsledku anglicky

    Behaviour of shear connection between steel and concrete parts of two types of steel and concrete composite truss bridges from elastic phase up to plastic collapse is presented. The primary interest concerns the elastic and elastic-plastic distribution of the shear flow corresponding to design level of bridge loading. The non-linear distribution of the longitudinal shear required for design of shear connection of composite steel and concrete bridges (in both ultimate limit state including fatigue and serviceability limit state) significantly depends on rigidity of the shear connection and concentration of the shear connectors above truss nodes. The most important results from parametric studies are presented and recommendations for practical design suggested.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    HAMKin julkaisuja

  • ISSN

    1795-4231

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    FI - Finská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    85-96

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus