Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerické modelování tunelů v jílech s využitím nelineárního materiálového modelu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00195737" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00195737 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Numerické modelování tunelů v jílech s využitím nelineárního materiálového modelu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavním cílem této práce je posoudit vliv nelineárního konstitutivního modelu na přesnost výsledku analýz tunelů v jílech. Práce prezentuje výsledky numerických analýz Heathrow Express Trial tunelu a porovnání je provedeno mezi dvěma konstitučními modely - standardní Mohr - Coulombův model a nelineárního Jardinova materiálového modelu Jardine. Numerické analýzy byly provedeny za použití softwaru GEO 5, který je založen na metodě konečných prvků. Jardinův materiálový model není součástí softwaru, a proto musela být naprogramován pomocí jazyka C ++ a implementován do softwaru. Výsledky ukazují, že vliv nelineární konstitutivního modelu na přesnost výsledků je vysoký a Jardinův materiálový model předpovídá realističtější chování geotechnických konstrukcí. Naproti tomu Mohr - Coulombův model není vhodný pro výpočty tunelů v jílech a jeho výsledky jsou nepoužitelné.

  • Název v anglickém jazyce

    Numerical modeling of tunnels in clays by using non-linear material model

  • Popis výsledku anglicky

    The main objective of this thesis is to assess the influence of non-linear constitutive model on precision of analyses of tunnels in clays. The thesis presents the results of numerical analyses of the Heathrow Express Trial tunnel and the comparison is made between two constitutive models – standard Mohr – Coulomb model and non-linear Jardine material model. The numerical analyses have been carried out using the software GEO 5 which is based on finite element method. Jardine material model isn’t part of the software and therefore it had to be programmed using C++ language and implemented into the software. The results suggest the influence of non-linear constitutive model on precision of analyses is high. The Jardine material model predicts the behaviour of the geotechnical works more realistically. By contrast, the Mohr – Coulomb model (the most using model in design of tunnels) is not appropriate for calculations of tunnels in clays and results are unusable.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Young Scientist 2012

  • ISBN

    978-80-553-0904-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Stavebná fakulta TÚ

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Košice

  • Datum konání akce

    22. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku