Numerical Analysis of Residual Resistance of Reinforced Concrete Bridge Pier Subjected to Impact Loading
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00198169" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00198169 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Numerical Analysis of Residual Resistance of Reinforced Concrete Bridge Pier Subjected to Impact Loading
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents description and comparison of the procedures prescribed by the European standard EN 1991-1-7 for bridge pier impact load. The methods incorporate static and dynamic analysis and are compared with outcomes from a detailed non-linear FEMmodel of a truck impact prepared in the AUTODYN software.
Název v anglickém jazyce
Numerical Analysis of Residual Resistance of Reinforced Concrete Bridge Pier Subjected to Impact Loading
Popis výsledku anglicky
The paper presents description and comparison of the procedures prescribed by the European standard EN 1991-1-7 for bridge pier impact load. The methods incorporate static and dynamic analysis and are compared with outcomes from a detailed non-linear FEMmodel of a truck impact prepared in the AUTODYN software.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI3%2F531" target="_blank" >FR-TI3/531: Zvýšení trvanlivosti betonových konstrukcí vystavených extrémním zatížením</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů