Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimalizace tvaru střednice obloukových, klenbových a skořepinových konstrukcí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00198235" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00198235 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Optimalizace tvaru střednice obloukových, klenbových a skořepinových konstrukcí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V reálné koncepci je "bezmomentový tvar konstrukce" jakousi utopickou vizí - bezmomentový stav je deterministicky daný pro jistý tvar konstrukce a jisté dané zatížení. Reálné zatížení na konstrukci působí značně stochasticky, tím pádem u konstrukcí, které nemohou neustále upravovat tvar vzhledem k aktuálně působícímu zatížení, není možné bezmomentový stav zaručit ve všech okamžicích. Nicméně je možné odhadnout dlouhodobě neproměnné složky zatížení a upravit tvar střednice s ohledem na minimalizaci jejich ohybových účinků. Praktické aplikace i teoretické výpočty ukazují, že vhodnou volbou tvaru konstrukce lze významně snížit ohybové účinky od neproměnných zatížení a přiblížit se k ideálnímu membránovému působení konstrukce. Jakožto cíl projektu byl vytvořen jednoduchý výpočetní nástroj řešící na 2D prutovém modelu iterativním způsobem vyrovnání tvaru klenby a oblouků s ohledem na minimalizaci ohybových účinků od působících modelových zatížení. Modelová zatížení na klenbu je nutné uživat

  • Název v anglickém jazyce

    Shape optimalization of centerline arch and shells

  • Popis výsledku anglicky

    In the reality is a concept of "bend less shape design" sort of utopian vision - bend less state is deterministically given for a certain shape of the structure and the actual load. Real load acting on the structure stochastically. If the structures cannot continuously modify the shape given to counteract the current load, cannot be guaranteed bend less condition at all times. But it is possible to estimate the long-term non-variable component of loads and adjust the shape of the centreline in order tominimize the bending effects. Practical applications and theoretical calculations show that an appropriate choice of the shape design can significantly reduce bending effect from unchangeable load and move closer to the ideal membrane acting of the structure. As a goal of the project was created by a simple computational tool for solving 2D beam model iterative manner settlement shaped vaults and arches to minimize bending effects of operating model loads. Model load on vault user must d

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01031920" target="_blank" >TA01031920: Rozvoj progresivních metod projektování a technologií výstavby mostních objektů dopravní infrastruktury</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    19. betonářské dny 2012 - sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-87158-32-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    508-513

  • Název nakladatele

    Česká betonářská společnost ČSSI

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    23. 11. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku