Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The longest Czech bridge on the Prague Ring Road, section Lahovice-Radotín

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00199932" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00199932 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The longest Czech bridge on the Prague Ring Road, section Lahovice-Radotín

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The bridge across the Berounka river valley forms a part of the new south-western part of Prague's by-pass and with its total length of more than two kilometers is one of the largest infrastructure projects in the Czech Republic and has a great importance in calming of the traffic congestion in the capital. Three different construction methods took a part in the building of the bridge - fixed scaffolding, the overhead movable scaffold system and the balanced cantilever method using of up to four pairs of form travelers respectively, with the longest span of 114m. The main contractor was B?egl and Krysl. The bridge was designed by Novak & Partner consulting company as a continuous girder with the box section of a variable height of 2.6 to 6m. Over 1500tons of a post-tensioning steel (PT) were installed during the course of construction in years 2008-2009. The PT contractor, VSL Systems has submitted a modified alternative of the PT in order to achieve the material savings and overall s

  • Název v anglickém jazyce

    The longest Czech bridge on the Prague Ring Road, section Lahovice-Radotín

  • Popis výsledku anglicky

    The bridge across the Berounka river valley forms a part of the new south-western part of Prague's by-pass and with its total length of more than two kilometers is one of the largest infrastructure projects in the Czech Republic and has a great importance in calming of the traffic congestion in the capital. Three different construction methods took a part in the building of the bridge - fixed scaffolding, the overhead movable scaffold system and the balanced cantilever method using of up to four pairs of form travelers respectively, with the longest span of 114m. The main contractor was B?egl and Krysl. The bridge was designed by Novak & Partner consulting company as a continuous girder with the box section of a variable height of 2.6 to 6m. Over 1500tons of a post-tensioning steel (PT) were installed during the course of construction in years 2008-2009. The PT contractor, VSL Systems has submitted a modified alternative of the PT in order to achieve the material savings and overall s

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP104%2F11%2F1301" target="_blank" >GAP104/11/1301: Účinky dotvarování a smršťování v singulárních oblastech betonových prvků</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Engineering Structures V4

  • ISBN

    978-80-87438-29-9

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    46-53

  • Počet stran knihy

    266

  • Název nakladatele

    Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly