Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimalizace návrhu konstrukčního řešení síťového oblouku pro minimalizaci jeho namáhání a nákladů na zhotovení konstrukce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00204070" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00204070 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://concrete.fsv.cvut.cz/~vrablik/" target="_blank" >http://concrete.fsv.cvut.cz/~vrablik/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Optimalizace návrhu konstrukčního řešení síťového oblouku pro minimalizaci jeho namáhání a nákladů na zhotovení konstrukce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vytvořena byla technologie pro optimalizaci konstrukčního řešení obloukových a přesypaných klenbových mostních konstrukcí, při jejímž použití dochází k významné redukci namáhání konstrukce. Toto má za následek, že je možné bezpečně realizovat subtilnějšíkonstrukce, což znamená úsporu spotřebovaných materiálů a zároveň i zaručuje mnohem lepší fungování konstrukce z hlediska dlouhodobé použitelnosti a projektované funkce. Praktická použití vytvořené technologie potvrdily předpokládané výsledky. Navrženátechnologie byla přímo využita při realizaci významných mostních konstrukcí - Trojský most, obloukový sdružený síťový most s dolní mostovkou, o rozpětí/vzepětí 200,0m/20,0m; Most na přeložce silnice II třídy Tábor - Slapy, obloukový silniční most s hornímostovkou o rozpětí/vzepětí 100,0m/24,0m; Most nad cestou 111/018 191 v km 88,400 D1 Fričovce - Sviňa, oblouková přesýpaná konstrukce o rozpětí/vzepětí 16m/7,3m s výškou nadnásypu v ose cca 5,2m; Most přes potok ústící do Hejtmanu v km 8

  • Název v anglickém jazyce

    The Optimization of Structure Design of Network Arches for Better Structure Behaviour and for Cost Reduction

  • Popis výsledku anglicky

    Technology was developed for the optimization of structural design of arch bridges and burried arch bridges. The main goal of this technology is a significant reduction of stress on the structure. By using this technology it is possible to realize and design very stiff structure, which means a saving of materials consumed and also ensures a much better functioning of the structure due to long-term usability and design functions. The practical application of the developed technology confirmed the expected results. The proposed technology has been directly used during the design and construction of significant bridge structure - Troja bridge, network arch bridge with the lower superstructure deck, the span/risel 200.0 m/20, 0m; Bridge on road II. class relocation Tábor - Slapy, road arch bridge with the upper deck the span/rise 100.0 m/24, 0m; bridge over route 111/018 191 km 88 400 highway D1 Fričovce - Sviňa, buried arch structure is span/rise 16m / 7.3 m; Bridge over a stream leading

Klasifikace

  • Druh

    Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01031920" target="_blank" >TA01031920: Rozvoj progresivních metod projektování a technologií výstavby mostních objektů dopravní infrastruktury</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    OT2012/1

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Navržená technologie optimalizace může být použita pro libovolné obloukové konstrukce, s drobnou úpravu i pro přesypané klenbové konstrukce. Navržené konstrukce vykazují menší spotřeby materiálů na jejich realizaci a lepší vlastnosti z hlediska dlouhodobé použitelnosti.

  • Ekonomické parametry

    Náklady spojené s optimalizací konstrukčního řešení (zvýšené náklady na projektové práce, složitější prostorová geometrie) jsou zanedbatelné ve srovnání s celkovými náklady na pořízení konstrukce. Úspora nákladů daná redukcí spotřeby hmot tyto zvýšené náklady mnohonásobně převýší.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    ČVUT FSv

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem