Technologie využití lehkého betonu pro mostní konstrukce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00204086" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00204086 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://concrete.fsv.cvut.cz/~vrablik/" target="_blank" >http://concrete.fsv.cvut.cz/~vrablik/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Technologie využití lehkého betonu pro mostní konstrukce
Popis výsledku v původním jazyce
Vytvořena byla zcela univerzální technologie pro využití lehkého betonu v mostním stavitelství. Detailně jsou navrženy postupy pro zjišťování materiálových charakteristik, odvození parametrů pro popis dlouhodobého chování konstrukcí z lehkého betonu a metodiky výpočetní analýzy. Popsány jsou i specifika ukládání lehkého betonu spojené s problematikou čerpatelnosti betonové směsi a zaručení garantovaných vlastností. technologie byla úspěšně aplikována při výstavbě mostní konstrukce na rachlostní komunikaci R6 u Karlových varů. Významné úspory jsou dosaženy hlavně díky redukci vlastní tíhy konstrukce a tím i zmenšeným nárokům na podpůrné konstrukce během výstavby.
Název v anglickém jazyce
The Technology for Lightweight Concrete Application for Bridge Structure.
Popis výsledku anglicky
Quite versatile technology for lightweight concrete for using in bridge construction was developed. Procedures for the identification of material characteristics were proposed, also methods for derivation of parameters to describe the long-term behaviourof lightweight concrete structures were described and methods of computational analysis. Described are also the specifics of lightweight concrete casting due to pumpability problems associated with concrete to ensure the guaranteed properties. The developed technology was successfully applied in the construction of the bridge structure on highway R6 near Karlovy Vary. Significant savings are achieved mainly through the reduction of self-weight and thus reduced demands on the supporting structure duringconstruction.
Klasifikace
Druh
Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01031920" target="_blank" >TA01031920: Rozvoj progresivních metod projektování a technologií výstavby mostních objektů dopravní infrastruktury</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
OT2012/2
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Při použití lehkého betonu dochází k výrazné redukci vlastní tíhy konstrukce - objemová hmotnost lehkého betonu je cca 1800 kg/m3. Nevýhodou jenižší modul pružnosti - cca 20 MPa, což je nutné zohlednit v návrhu konstrukce zejména s ohledem na její deformace.
Ekonomické parametry
Při správném použití lehkého betonu v konstrukci dochází k celkovým úsporám jak na samotné nosné konstrukci, tak na podpůrných konstrukcích pro přenos čerstvého betonu ve fázi realizace konstrukce.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ČVUT Fakulta stavební
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—