Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prediction of Environmental Noise Levels Caused by Road Traffic in Urban Area

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00205985" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00205985 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Prediction of Environmental Noise Levels Caused by Road Traffic in Urban Area

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Paper deals with the problem of prediction of environmental noise levels caused by road traffic in urban area. Successful prediction of environmental noise levels is crucial for sustainable spatial planning. Especially at the present when the intensity of road traffic is increasing rapidly it is important to pay attention to noise levels in the resident areas. There are several situations presented in the paper in which noise loads are calculated with different calculation methods used for road noise prediction (Czech method, French NMPB-Routes-1996, Swiss SonRoad and international Harmonoise). Discussed situations represent conditions which are often seen in urban area such as street canyons, scattered buildings and partially shielded areas. In orderto maintain a high level of objectiveness, measurements of road traffic noise were performed in real situations. LAeq in these measurements was again calculated with different methods. The investigation showed what influence ground absorp

  • Název v anglickém jazyce

    Prediction of Environmental Noise Levels Caused by Road Traffic in Urban Area

  • Popis výsledku anglicky

    Paper deals with the problem of prediction of environmental noise levels caused by road traffic in urban area. Successful prediction of environmental noise levels is crucial for sustainable spatial planning. Especially at the present when the intensity of road traffic is increasing rapidly it is important to pay attention to noise levels in the resident areas. There are several situations presented in the paper in which noise loads are calculated with different calculation methods used for road noise prediction (Czech method, French NMPB-Routes-1996, Swiss SonRoad and international Harmonoise). Discussed situations represent conditions which are often seen in urban area such as street canyons, scattered buildings and partially shielded areas. In orderto maintain a high level of objectiveness, measurements of road traffic noise were performed in real situations. LAeq in these measurements was again calculated with different methods. The investigation showed what influence ground absorp

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    YRSB13 - iiSBE Forum of Young Researchers in Sustainable Building 2013

  • ISBN

    978-80-247-5016-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    32

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze, Fakulta stavební

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    25. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku