Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prestressing Losses in Sungular Struture Areas and the Cross Section Warping Effect ? Full Scale Test

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00206294" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00206294 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Prestressing Losses in Sungular Struture Areas and the Cross Section Warping Effect ? Full Scale Test

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reliable design of prestressed concrete elements and structures have to be based on the accurate determination of prestressing force (including losses and their time development) to satisfy stress as well as deformation limits. Commonly used obsolete computational routines and methods neglect or incorrectly describe real effects and the results obtained by analysis based on these methods are thus necessarily misleading ? great differences from results obtained by measurements on real structures have been found. After 50 years of precast concrete members used for Vienna metro is possible to compare real outputs from full scale test with theory for prestressing force determination include the new approaches for real 3D behaviour.

  • Název v anglickém jazyce

    Prestressing Losses in Sungular Struture Areas and the Cross Section Warping Effect ? Full Scale Test

  • Popis výsledku anglicky

    Reliable design of prestressed concrete elements and structures have to be based on the accurate determination of prestressing force (including losses and their time development) to satisfy stress as well as deformation limits. Commonly used obsolete computational routines and methods neglect or incorrectly describe real effects and the results obtained by analysis based on these methods are thus necessarily misleading ? great differences from results obtained by measurements on real structures have been found. After 50 years of precast concrete members used for Vienna metro is possible to compare real outputs from full scale test with theory for prestressing force determination include the new approaches for real 3D behaviour.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů