Numerical study of travelling fire in full-scale experimental building
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00206793" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00206793 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1201/b15963-360" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1201/b15963-360</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1201/b15963-360" target="_blank" >10.1201/b15963-360</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Numerical study of travelling fire in full-scale experimental building
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes fire test in two-floor experimental building performed in September 2011 in Czech Republic. In upper floor scenario of travelling fire was prepared. As flames were spreading across the compartment considerable temperature gradients appeared. To study travelling fire, FDS 5 is used. Numerical results of gas and beam temperatures validated by experimental measurements were compared to temperatures induced by uniform temperature conditions of zone model to highlight the level of difference between both assumptions ? travelling fire and traditional design fire models. The potential impact of the non-uniform gas temperature on structural behaviour is discussed. The fire test in middle large compartment proved that there were clear needsand benefits in using a travelling design fire as the basis for structural design.
Název v anglickém jazyce
Numerical study of travelling fire in full-scale experimental building
Popis výsledku anglicky
The paper describes fire test in two-floor experimental building performed in September 2011 in Czech Republic. In upper floor scenario of travelling fire was prepared. As flames were spreading across the compartment considerable temperature gradients appeared. To study travelling fire, FDS 5 is used. Numerical results of gas and beam temperatures validated by experimental measurements were compared to temperatures induced by uniform temperature conditions of zone model to highlight the level of difference between both assumptions ? travelling fire and traditional design fire models. The potential impact of the non-uniform gas temperature on structural behaviour is discussed. The fire test in middle large compartment proved that there were clear needsand benefits in using a travelling design fire as the basis for structural design.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LD11039" target="_blank" >LD11039: Šíření požáru ve vícepodlažních objektech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Research and Applications in Structural Engineering, Mechanics and Computation
ISBN
978-1-138-00061-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1999-2002
Název nakladatele
CRC Press/Balkema
Místo vydání
Leiden
Místo konání akce
Cape Town
Datum konání akce
2. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—