Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Laboratory testing of SFRC samples proposed for tunnel lining segments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00207144" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00207144 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Laboratory testing of SFRC samples proposed for tunnel lining segments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The utilisation of steel fibre reinforced concrete (SFRC) instead of traditional reinforced concrete (RC) for some structures can bring many advantages. All advantages are given by properties of SFRC, partly by strength properties, mainly by strain characteristics. An appropriate concrete structure for utilisation of SFRC can be tunnel lining generated from precast concrete segments. The loading of precast concrete segments, namely during installation of segments, leads often to mechanical damage of joints. The utilisation of SFRC for tunnel segments can reduce damage of joints, which is one of many advantages of the SFRC utilisation for tunnel segments. The main goal is to show approach to replacement of used material (i.e. approach from the design ofconcrete composition to results of experimental testing of key segment generated from SFRC without traditional rebars). Properties of SFRC were verified on standard samples. Uniaxial strength was veri-fied on cubes (150 mm), flexural str

  • Název v anglickém jazyce

    Laboratory testing of SFRC samples proposed for tunnel lining segments

  • Popis výsledku anglicky

    The utilisation of steel fibre reinforced concrete (SFRC) instead of traditional reinforced concrete (RC) for some structures can bring many advantages. All advantages are given by properties of SFRC, partly by strength properties, mainly by strain characteristics. An appropriate concrete structure for utilisation of SFRC can be tunnel lining generated from precast concrete segments. The loading of precast concrete segments, namely during installation of segments, leads often to mechanical damage of joints. The utilisation of SFRC for tunnel segments can reduce damage of joints, which is one of many advantages of the SFRC utilisation for tunnel segments. The main goal is to show approach to replacement of used material (i.e. approach from the design ofconcrete composition to results of experimental testing of key segment generated from SFRC without traditional rebars). Properties of SFRC were verified on standard samples. Uniaxial strength was veri-fied on cubes (150 mm), flexural str

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP104%2F10%2F2023" target="_blank" >GAP104/10/2023: Vývoj a ověření vlastností vláknobetonu splňujícího současné požadavky pro prefabrikovaná ostění dopravních tunelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Podzemní stavby 2013 - Proceedings

  • ISBN

    978-80-260-3868-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Czech Tunnelling Association ITA-AITES

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    22. 4. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku