Laboratory testing of SFRC samples proposed for tunnel lining segments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00207144" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00207144 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Laboratory testing of SFRC samples proposed for tunnel lining segments
Popis výsledku v původním jazyce
The utilisation of steel fibre reinforced concrete (SFRC) instead of traditional reinforced concrete (RC) for some structures can bring many advantages. All advantages are given by properties of SFRC, partly by strength properties, mainly by strain characteristics. An appropriate concrete structure for utilisation of SFRC can be tunnel lining generated from precast concrete segments. The loading of precast concrete segments, namely during installation of segments, leads often to mechanical damage of joints. The utilisation of SFRC for tunnel segments can reduce damage of joints, which is one of many advantages of the SFRC utilisation for tunnel segments. The main goal is to show approach to replacement of used material (i.e. approach from the design ofconcrete composition to results of experimental testing of key segment generated from SFRC without traditional rebars). Properties of SFRC were verified on standard samples. Uniaxial strength was veri-fied on cubes (150 mm), flexural str
Název v anglickém jazyce
Laboratory testing of SFRC samples proposed for tunnel lining segments
Popis výsledku anglicky
The utilisation of steel fibre reinforced concrete (SFRC) instead of traditional reinforced concrete (RC) for some structures can bring many advantages. All advantages are given by properties of SFRC, partly by strength properties, mainly by strain characteristics. An appropriate concrete structure for utilisation of SFRC can be tunnel lining generated from precast concrete segments. The loading of precast concrete segments, namely during installation of segments, leads often to mechanical damage of joints. The utilisation of SFRC for tunnel segments can reduce damage of joints, which is one of many advantages of the SFRC utilisation for tunnel segments. The main goal is to show approach to replacement of used material (i.e. approach from the design ofconcrete composition to results of experimental testing of key segment generated from SFRC without traditional rebars). Properties of SFRC were verified on standard samples. Uniaxial strength was veri-fied on cubes (150 mm), flexural str
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP104%2F10%2F2023" target="_blank" >GAP104/10/2023: Vývoj a ověření vlastností vláknobetonu splňujícího současné požadavky pro prefabrikovaná ostění dopravních tunelů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Podzemní stavby 2013 - Proceedings
ISBN
978-80-260-3868-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Czech Tunnelling Association ITA-AITES
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
22. 4. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—