Analýza letmo betonovaných obloukových mostů se zaměřením na reologické vlastnosti betonu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00207824" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00207824 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza letmo betonovaných obloukových mostů se zaměřením na reologické vlastnosti betonu
Popis výsledku v původním jazyce
Práce se zabývá vyhodnocením dat naměřených při výstavbě obloukového dálničního mostu přes Opárenské údolí a následnou analýzou výstavby a dlouhodobého chování letmo betonovaných mostů s ohledem na reologické vlastnosti betonu. Most přes Opárenské údolíje tvořen dvojicí obloukových betonových konstrukcí o rozpětí 135 m (druhé největší rozpětí betonového obloukového mostu v České Republice) a byl postaven pomocí letmé betonáže s vyvěšováním pomocí montážních závěsů a pylonů. Data použitá pro analýzu zahrnují detailní geodetické zaměřování, měření poměrných přetvoření konstrukce a měření teploty. Měření byla prováděna při výstavbě mostu v letech 2008 až 2009, měření zajímavá z hlediska dlouhodobého chování betonu stále probíhají. Výsledkem práce bude vprvní řadě ověření vhodnosti (výstižnosti) různých materiálových modelů betonu při navrhování letmo betonovaných obloukových mostů. Na základě porovnání detailního modelu výstavby a skutečného chování konstrukce z experimentálního program
Název v anglickém jazyce
The analysis od cast-in-place concrete cantilever arch bridges with the focus on rheological properties of concrete
Popis výsledku anglicky
The project focuses on the evaluation of the data measured during the construction of a highway arch bridge across the Oparno valley and the subsequent analysis of the construction and long-term behaviour of cantilever bridges with regard to the rheological properties of concrete. The results of this project will be primarily used to determine the suitability (relevancy) of different material models of concrete for the design of cast-in-place concrete cantilever arch bridges. Based on the detailed comparison of the model of construction process and the actual behaviour of the bridge structure from the experimental program, it is possible to quantify the influence of rheological properties of the material (or their individual input parameters) on the resulting stress and behaviour of structure. Unlike previous research, this project focuses on the structure from reinforced concrete (not prestressed), which consists of a compact solid section and is predominantly loaded by pressure in it
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů