The Influence of Bridge Pier Reinforcement Arrangement on its Performance Under Truck Impact
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00208173" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00208173 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Influence of Bridge Pier Reinforcement Arrangement on its Performance Under Truck Impact
Popis výsledku v původním jazyce
This paper compares possibilities of reinforcement arrangement in bridge piers and its influence on damage of the pier caused by truck impact. Four types of reinforcement arrangement are evaluated. The vehicle impact at the bridge pier is modeled with the use of ANSYS Autodyn. Nonlinear material model is used for concrete. Concrete material model with damage and strain-rate effect was chosen
Název v anglickém jazyce
The Influence of Bridge Pier Reinforcement Arrangement on its Performance Under Truck Impact
Popis výsledku anglicky
This paper compares possibilities of reinforcement arrangement in bridge piers and its influence on damage of the pier caused by truck impact. Four types of reinforcement arrangement are evaluated. The vehicle impact at the bridge pier is modeled with the use of ANSYS Autodyn. Nonlinear material model is used for concrete. Concrete material model with damage and strain-rate effect was chosen
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PhD Workshop
ISBN
978-80-01-05236-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta stavební
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
24. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—