COMBINED EFFECT OF RECLAIMED ASPHALT AND SELECTED BINDERS ON STIFFNESS AND LOW-TEMPERATURE CHARACTERISTICS OF HIGH STIFFNESS MODULUS ASPHALT CONCRETE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00208714" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00208714 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
COMBINED EFFECT OF RECLAIMED ASPHALT AND SELECTED BINDERS ON STIFFNESS AND LOW-TEMPERATURE CHARACTERISTICS OF HIGH STIFFNESS MODULUS ASPHALT CONCRETE
Popis výsledku v původním jazyce
High stiffness modulus asphalt concretes (HMAC) are used as a high-performance asphalt layer with increased bearing capacity and generally improved durability. HMAC are used in binder or base courses for pavement structures exposed to high traffic loadings. Because of expected long durability this mix type should fulfill enhanced requirements on stiffness and fatigue properties. Within the research done standard HMAC mix design has been used and 30 % of aggregates have been replaced by sorted reclaimedasphalt material. At the same time a rejuvenating additive and two different viscosity improving additives have been used with standard 50/70 bitumen. For low temperature behavior characterization three test methods have been used (crack propagation test, flexural strength test on asphalt beams, relaxation behavior on asphalt beams and thermal stress restrained specimen test). Selected tests have been compared for mixes with and without RAP to identify the effect of recycled material on
Název v anglickém jazyce
COMBINED EFFECT OF RECLAIMED ASPHALT AND SELECTED BINDERS ON STIFFNESS AND LOW-TEMPERATURE CHARACTERISTICS OF HIGH STIFFNESS MODULUS ASPHALT CONCRETE
Popis výsledku anglicky
High stiffness modulus asphalt concretes (HMAC) are used as a high-performance asphalt layer with increased bearing capacity and generally improved durability. HMAC are used in binder or base courses for pavement structures exposed to high traffic loadings. Because of expected long durability this mix type should fulfill enhanced requirements on stiffness and fatigue properties. Within the research done standard HMAC mix design has been used and 30 % of aggregates have been replaced by sorted reclaimedasphalt material. At the same time a rejuvenating additive and two different viscosity improving additives have been used with standard 50/70 bitumen. For low temperature behavior characterization three test methods have been used (crack propagation test, flexural strength test on asphalt beams, relaxation behavior on asphalt beams and thermal stress restrained specimen test). Selected tests have been compared for mixes with and without RAP to identify the effect of recycled material on
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA02030549" target="_blank" >TA02030549: Maximálně efektivní využití recyklovaných asfaltových vrstev vozovek pro výrobu nových asfaltových směsí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Rheology and Processing of Consturction materials
ISBN
978-2-35158-137-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
171-178
Název nakladatele
Rilem Publications s.a.r.l.
Místo vydání
Bagneux
Místo konání akce
Paříž
Datum konání akce
2. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—