Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Supervize projektu nového Trojského mostu v Praze

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00208935" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00208935 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21110/13:00205456

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Supervize projektu nového Trojského mostu v Praze

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nový Trojský most je bezpochyby ojedinělou konstrukcí z hlediska rozsahu, zvoleného konstrukčního řešení, uspořádání a postupu výstavby. Na druhou stranu se jedná o kon-strukci velice složitou z hlediska statického působení a globálního chování. Díky tomuto bylo nutné zajistit kontinuální spolupráci mezi projektanty, supervizí a zhotovitelem, aby se v maximální míře eliminovaly případné chyby a opomenutí, které by mohly mít zásadní vliv na správné fungování konstrukce. Prováděné analýzy na komplexních FEM modelech byly a jsou porovnávány z výsledky stanovené na základě exaktních analytických přístupů, které však dávají nejpřesnější řešení založené na správném fyzikálním fungování konstrukcí a materiálů. V průběhu realizace výstavby bylo a je navíc možné kontrolovat výsledky z teoretických výpočtů s měřeními na již realizovaných částech provizorních a finálních konstrukcí.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Troja Bridge under the Terms of the Project Supervision

  • Popis výsledku anglicky

    The structure of the new Troja Bridge crosses the Vltava River on northern part of city centre. The bridge has two spans ? the main span is crossing the river and is 200,4m long and the side span is 40,4m long. The main span is crossed over by steel network arch, which is extremely flat (rise/span ratio is 1/10), and by the suspended concrete deck with tie. The side span is single span completely in situ cast prestressed concrete structure. Final structure behaviour and construction process of the bridge is very complex and difficult. It was necessary to use lots of computational models for simulation and prediction of structure behaviour. The results from mathematical simulation were continuously compared with measurement results and computational models were continuously updated.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů