Je mechano-chemická aktivace cesta k novým typům jemnozrnných materiálů v dopravním stavitelství?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00216881" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00216881 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Je mechano-chemická aktivace cesta k novým typům jemnozrnných materiálů v dopravním stavitelství?
Popis výsledku v původním jazyce
Mechano-chemická aktivace je považována za proces přeměny materiálu, který je podroben vysokorychlostnímu nebo vysokoenergetickému mletí. Při tomto procesu dochází jednak k úpravě zrnitosti materiálu na velikost zpravidla v řádu 10-100 ?m. Současně s tímvšak v důsledku přeměny vnitřní energie je docíleno dílčích strukturních změn materiálu, který tak oproti původnímu vstupu získává nové charakteristiky. Příspěvek shrne principy mechano-chemické aktivace a na příkladech experimentálních aplikací budou demonstrovány možná využití na vybraných materiálech. Zejména se bude jednat o fluidní popílky využitelné jako alternativa hydraulického pojiva. Jemnozrnný odpad ze zpracování dolomitického vápence jako přilnavostní přísada nebo mletá pryž jako modifikační přísada asfaltových pojiv.
Název v anglickém jazyce
Is mechano-chemical activation a solution for new types of fine grained materials in civil engineering?
Popis výsledku anglicky
Mechano-chemical activation is understood as a process in which treated material is transformed by using high-speed grinding or high-energy milling. During this process it comes to the modification of grading reaching particle size usually in range 10-100 ?m. At the same time based on the transformation of internal energy partial structural and morphologic changes are reached in the material, which gains in comparison to the original material new characteristics. This paper summarizes principles of mechano-chemical activation and shows on examples of experimental applications possible utilization of selected materials. Especially fly-ashes from fluidized combustion usable as alternative hydraulic binders are described and discussed. Further fine-grained waste material from manufacturing of dolomite limestone usable as adhesion promoter is assessed and suitability of fine milled rubber suitable for bitumen modification is described.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA02030639" target="_blank" >TA02030639: Trvanlivé akustické asfaltové vrstvy s uplatněním výkonových asfaltových pojiv modifikovaných mikrogranulátem pryže včetně inovativní technologie jejího mletí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Konference Asfaltové vozovky 2013
ISBN
978-80-903925-3-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Sdružení pro výstavbu silnic
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
26. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—