Potenciál mechanicko-chemicky aktivovaných fluidních popílků po spalování uhlí v kompozitních materiálech uplatňovaných v silničním stavitelství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00213455" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00213455 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Potenciál mechanicko-chemicky aktivovaných fluidních popílků po spalování uhlí v kompozitních materiálech uplatňovaných v silničním stavitelství
Popis výsledku v původním jazyce
Technologické aspekty zpracování hornin či výroby různých typů pojiv na bázi minerálních látek určují nezbytnou potřebu úpravy velikosti částic zpracovávaného vstupního materiálu. Tyto aspekty jsou v současnosti prostoupeny v mnoha průmyslových odvětvích, stavebnictví nevyjímaje. Mechanicko-chemická aktivace je považována za proces přeměny materiálu, který je podroben vysokoenergetickému mletí. Při tomto procesu dochází jednak ke změně granulometrie a zároveň s tím, v důsledku přeměny vnitřní energie, je docíleno dílčích strukturních změn materiálu, který tak oproti původnímu vstupu získává nové charakteristiky. Hlavním přínosem této skupiny technologických procesů je, že umožňuje kvalitativně nové využití stávajících surovin nebo využití takových materiálů, které pomocí jiných technologií upravit nelze. V současnosti v dopravním stavitelství je snahou nalézt vhodnou náhradu za tradičně používaná hydraulická pojiva, ale také rozšířit stávající základnu používaných pojiv. Jako jedna z p
Název v anglickém jazyce
Potential of mechanical-chemically activated fluid ash from coal combustion in composite materials in transport infrastructure
Popis výsledku anglicky
Technologic aspects of processing minerals or production of various types of binders based on mineral materials of different production processes in the industry predefine the necessary demand modifying the particle size of fabricated input materials. These implications are presently assessed in many industrial fields, including civil engineering. Mechanical-chemical activation is understood as a process which allows material conversion during high-energy grinding and pulverisation. Applying this process it comes to changes in material grading and at the same time as result of internal energy transformation structural partial changes of the material are reached. Pulverized material compared to the original input material gains new characteristics. Mainbenefit of this group of technological processes is the facilitation of qualitative new utilization of common resources or more efficient reuse of materials which cannot be applied or modified by traditional techniques and technologies.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Svazek periodika
75
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
9-13
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—