VYUŽITÍ DRÁTKOBETONU PRO PREFABRIKOVANÁ SEGMENTOVÁ OSTĚNÍ TUNELŮ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00217374" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00217374 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VYUŽITÍ DRÁTKOBETONU PRO PREFABRIKOVANÁ SEGMENTOVÁ OSTĚNÍ TUNELŮ
Popis výsledku v původním jazyce
Použití drátkobetonu v tunelech není ve světě úplně nová myšlenka. První použití drátkobetonu pro segmentové ostění bylo v Itálii v 80. letech minulého století. K většímu využití drátkobetonu pro segmentová ostění, ale došlo až po roce 2000. Fakulta stavební ČVUT v Praze v současné době provádí výzkum možnosti využití segmentového ostění z drátkobetonu v České republice. V rámci výzkumu byly provedeny laboratorní zkoušky drátkobetonových vzorků pro navržení druhu a optimálního dávkování drátků. Dále byly vyrobeny a vyzkoušeny celé segmenty z drátkobetonu. Úspěšné zkoušky dovolily nainstalování prvního testovacího úseku tunelu s ostěním z drátkobetonu na právě realizovaném projektu prodloužení metra V.A. v Praze. O jednotlivých dílčích závěrech výzkumubude pojednáno v následujícím příspěvku.
Název v anglickém jazyce
APPLICATION OF STEEL FIBRE REINFORCED CONCRETE FOR PRECAST SEGMENTAL TUNNEL LININGS
Popis výsledku anglicky
Application of steel fiber reinforced concrete (hereafter SFRC) in the world is not such a new idea. The first application of SFRC for precast segmental tunnel linings was in Italy in the 1980s. However, it had not become widespread until the early 2000s. Faculty of Civil engineering of the Czech Technical University in Prague is currently carrying out the research of possibility of using SFRC for tunnel linings in the Czech Republic. First laboratory tests were carried out on small samples made from SFRC to design appropriate type and dosage of fibers. Furthermore, the SFRC segments were produced and laboratory tested. Successful laboratory tests allowed installation of first test section with SFRC segments in the extension of metro line A in Prague,which is now under construction. The partial conclusion of this research will be discussed in more details in the following paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nové poznatky v geotechnickom inžinierstve
ISBN
978-80-227-4123-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
18-33
Název nakladatele
STU, Stavebná fakulta, katedra geotechniky
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Kočovce
Datum konání akce
21. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—