Numerical analysis of anchorage between steel liner and prestressed nuclear containment wall
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00218768" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00218768 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Numerical analysis of anchorage between steel liner and prestressed nuclear containment wall
Popis výsledku v původním jazyce
Containment of nuclear reactor is the last barrier protecting the environment from contamination in case of a serious accident. As building of at least two new units of nuclear power plants is planned in the Czech Republic in these days, new design methods should be investigated during preparation phase. The research presented in this paper is focused on detailed study of the behaviour of anchorage between steel liner and prestressed concrete wall of the containment. First numerical models were preparedin ATENA program. A segment of containment wall was loaded by a combination of prestressing, creep, shrinkage, LOCA pressure and LOCA temperature and analysed. The results show that for the layout studied, a risk of liner failure exists.
Název v anglickém jazyce
Numerical analysis of anchorage between steel liner and prestressed nuclear containment wall
Popis výsledku anglicky
Containment of nuclear reactor is the last barrier protecting the environment from contamination in case of a serious accident. As building of at least two new units of nuclear power plants is planned in the Czech Republic in these days, new design methods should be investigated during preparation phase. The research presented in this paper is focused on detailed study of the behaviour of anchorage between steel liner and prestressed concrete wall of the containment. First numerical models were preparedin ATENA program. A segment of containment wall was loaded by a combination of prestressing, creep, shrinkage, LOCA pressure and LOCA temperature and analysed. The results show that for the layout studied, a risk of liner failure exists.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI3%2F531" target="_blank" >FR-TI3/531: Zvýšení trvanlivosti betonových konstrukcí vystavených extrémním zatížením</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The 10th fib International PhD Symposium in Civil Engineering 2014
ISBN
978-2-9806762-1-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
529-534
Název nakladatele
Universite Laval
Místo vydání
Quebec
Místo konání akce
Québec
Datum konání akce
21. 7. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—