Nárůst průhybů komorových mostů v důsledku ochabnutí smykem stanovený s použitím rámových výpočtů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00222405" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00222405 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nárůst průhybů komorových mostů v důsledku ochabnutí smykem stanovený s použitím rámových výpočtů
Popis výsledku v původním jazyce
Je prezentován praktický výpočetní postup umožňující získání velmi výstižného odhadu průhybů komorových mostů se zahrnutím účinků smykového ochabnutí při použití běžných prutových výpočtů. Metoda je založena na redukci smykových ploch průřezu. Tímto způsobem převádí zvýšení průhybů od účinků smykového ochabnutí na průhyby konstrukce s redukovanými průřezovými smykovými plochami. Celá myšlenka se tedy zásadně liší od koncepce spolupůsobících šířek, která nerespektuje původce smykového ochabnutí ? smykovou sílu a její gradient. Navržený postup je zvláště vhodný do projekční praxe, neboť nevyžaduje žádné pokročilé programové vybavení a zároveň s minimem úsilí podává výrazné zpřesnění průhybů oproti klasickému prutovému výpočtu.
Název v anglickém jazyce
A HAND CALCULATION OF THE SHEAR LAG CONTRIBUTION TO DEFLECTION INCREASE OF BOX GIRDER BRIDGES
Popis výsledku anglicky
A practical computational method to obtain a very good estimation of deflections of box girder bridges including the effects of shear lag by using conventional beam calculations is presented. The method is based on reduction of cross sectional shear areas. This method converts an increase of deflections due the effects of shear lag to deflections of the girder with reduced cross sectional shear areas. The whole idea is therefore fundamentally different from the concept of effective width, which does notrespect the initiator of the shear lag - shear gradient and shear forces. The proposed method is particularly suited to design practice, as it requires no advanced software. At the same time, with a minimum of effort, it provides significant improvementof deflection predictions compared to conventional beam calculations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
21. Betonářské dny 2014
ISBN
978-80-903806-7-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Česká betonářská společnost ČSSI
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
26. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—