Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modal Analysis of a Footbridge Damaged by Flood

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00224395" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00224395 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://paginas.fe.up.pt/~eurodyn2014/CD/papers/359_MS13_ABS_1111.pdf" target="_blank" >http://paginas.fe.up.pt/~eurodyn2014/CD/papers/359_MS13_ABS_1111.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modal Analysis of a Footbridge Damaged by Flood

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the last two decades, the Czech Republic has been hit by great floods, causing damage on many bridges. An important question, whether the bridge has to be demolished, or can be used under certain operating conditions, often arises. The investigated footbridge across the Bečva River in Přerov was built in 1983. During the extreme flooding the footbridge deck was overflowed by water, which caused a significant increase of the main span permanent deflection, about 1 m in the vertical direction comparedto the state before flooding. The footbridge was closed for all users immediately. During the assessment of the footbridge structural integrity, it was decided to carry out an experimental modal analysis of the structure. The results of the modal analysis were compared with the results obtained on the footbridge in 1983. It was found that the dynamic behavior of the footbridge changed significantly. Especially, the basic natural mode has totally changed its shape. Finally, the measured m

  • Název v anglickém jazyce

    Modal Analysis of a Footbridge Damaged by Flood

  • Popis výsledku anglicky

    In the last two decades, the Czech Republic has been hit by great floods, causing damage on many bridges. An important question, whether the bridge has to be demolished, or can be used under certain operating conditions, often arises. The investigated footbridge across the Bečva River in Přerov was built in 1983. During the extreme flooding the footbridge deck was overflowed by water, which caused a significant increase of the main span permanent deflection, about 1 m in the vertical direction comparedto the state before flooding. The footbridge was closed for all users immediately. During the assessment of the footbridge structural integrity, it was decided to carry out an experimental modal analysis of the structure. The results of the modal analysis were compared with the results obtained on the footbridge in 1983. It was found that the dynamic behavior of the footbridge changed significantly. Especially, the basic natural mode has totally changed its shape. Finally, the measured m

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the IX International Conference on Structural Dynamics, EURODYN2014

  • ISBN

    978-972-752-165-4

  • ISSN

    2311-9020

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    2591-2598

  • Název nakladatele

    Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto

  • Místo vydání

    Porto

  • Místo konání akce

    Porto

  • Datum konání akce

    30. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku