Využití vláknobetonu pro ostění tunelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00225652" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00225652 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.silnice-zeleznice.cz" target="_blank" >http://www.silnice-zeleznice.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití vláknobetonu pro ostění tunelů
Popis výsledku v původním jazyce
S prováděním mechanizovaných ražeb pomocí štítů (technologie TBM) úzce souvisí realizace definitivní konstrukce ostění, které je tvořeno prstenci složenými z prefabrikovaných železobetonových segmentů (dílců). Pro výrobu segmentů ostění lze využít vláknobeton bez tradiční prutové výztuže. Využití vláknobetonu pro segmentová ostění tunelů může přinést řadu technologických výhod oproti běžným železobetonovým segmentům. S přispěním projektu CESTI byla daná technologie podrobněji prověřována.
Název v anglickém jazyce
Use of fibre reinforced concrete for tunnel linings
Popis výsledku anglicky
Steel fibre reinforced concrete (SFRC) has started to more frequently replace standard reinforced concrete (RC) with steel rebars. Uniformly dispersed wires (steel fibres) reinforce the structure of plain concrete and convert the brittle concrete to tough SFRC. It is possible by means of the proper selection of wires, their incorporation into fresh plain concrete during its production, optimal composition of fresh concrete and optimal production procedure to produce precast SFRC lining segments, which can replace standard steel bar reinforced concrete segments.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silnice železnice
ISSN
1801-822X
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
27-28
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—